A márka története
A Mitsubishi Motors Corporation ma Japán ötödik legnagyobb autógyártója; a cégnek hét autógyára van öt országban (Japánban, Hollandiában, a Fülöp-szigeteken, Thaiföldön és az Egyesült Államokban). A márka története egészen 1870-ig nyúlik vissza. Yataro Iwasaki ekkor alapította meg kereskedelmi vállalatát Tsukumo Shokai néven, amely később a Mitsubishi Shokai elnevezést kapta. Legelső automobiljuk 1917-ben látott napvilágot: a Fiat minta alapján épült A-modell egy hétüléses, favázas szedán volt, amelynek orrába 2,8 literes, négyhengeres, 35 lóerős benzinmotort építettek. Egy év múlva elkészült a Mitsubishi első tehergépkocsija, a T-1, a ’30-as években pedig megjelent a PX33 katonai jármű, amely forradalminak számított állandó összkerék-hajtásával az akkori japán személyautók között. Időközben ismét nevet változtatott cég; a Mitsubishi Heavy Industries 1950-ben három részre: Nyugat-Japán, Központi és Kelet-Japán régiókra szakadt. A Kelet-Japán régióban egy olcsó amerikai kocsi, a Henry J összeszerelésével és értékesítésével foglalkoztak. 1960-ban piacra dobták a Mitsubishi 500-as kompaktot, majd újabb típusok jelentkeztek: a Minica és a Colt 600. Utóbbi a Colt-család első tagját jelentette, amelyet alig egy esztendő elteltével a Colt 1000 követett. A régiókra bomlott vállalkozás 1964-ben egybeolvadt, és megalakult a Mitsubishi Motor sales Corporation. 1970-ben a Mitsubishi Motors Corporation önállóvá vált és terjeszkedni kezdett. Egy évvel később a Chrysler 15%-os részesedést vásárolt a Mitsubishitől, és az amerikai gyártó megkezdte a Galant forgalmazását, Dodge Colts néven.
A ’80-as évek elején az Egyesült Államokban is vállalkozást indított a Mitsubishi. Ezt követően debütált a Pajero terepjáró, amely ’83-ban részt vett a Párizs-Dakar Ralin, ahol elhódította a legjobb széria állapotban induló járműnek járó díjat. Nem sokkal később újabb elismerést szerzett a márka: a Galant a '87-'88-as év autója lett Japánban. Az évtized vége és a ’90-es évek eleje a sportosság jegyében telt. Előbb a látványos formatervezésű Eclipse, majd a kultikus raliautó, a Lancer Evolution gördült le a gyártósorokról.
1991-ben a hollandiai Born városában működő – kezdetben DAF, majd Volvo – gyár kilátástalan pénzügyi helyzetbe került. A csőd elkerülése érdekében megállapodás született a holland állam, valamint a Volvo és a Mitsubishi között. Létrejött a NedCar, ahol az első generációs Carisma mellett a Volvo S40/V40-est szerelték össze. ’99-ben a holland kormány eladta részesedését a két márkának, akik így 50-50%-os tulajdonrésszel rendelkeztek. Azonban két év elteltével a japánok megvásárolták a Volvo részvényeit, így a Mitsubishi lett a cég kizárólagos tulajdonosa. 2004-től a NedCar-nál készítették a Colt-ot, valamint annak padlólemezét használó Smart Forfourt-t –mivel 2000-től öt éven át a DaimlerChrysler volt a Mitsubishi főrészvényese. 2009-től pedig ebben az üzemben zajlik az Outlander-nek megfelelő Citroen C-Crosser és a Peugeot 4007 gyártása.