Mérkőzhetnek egymással? Alfa Giulia Veloce vs. Opel Insignia T.
Összevetés: Alfa Romeo Giulia 2.0 Veloce Q4 vs. Opel Insignia Grand Sport Dynamic 2.0 Turbo OPC Line
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
280 lóerő a fekete, na jó, kékesszürke sarokban, 260 a pirosban. Összkerékhajtás és 8 fokozatú automata mindkét versenyzőnél. Indulhat a mérkőzés?
Ha csak kis átfedéssel, de szinte egyszerre járt nálunk az Alfa Giulia Veloce, ami a Giulia palettáján belül csak a középcsatár és az Opel Insignia jelenlegi kínálatának csúcsa, a 2,0 literes turbós benzines, amihez alapból jár a 280 lóerős Velcoe esetén is adott összkerékhajtás és a 8 fokozatú automata váltó. Na persze az Opel "csak" 260 lóerős, de mégis nagyon adta az összehasonlítás. Leginkább azért, hogy nyugodt szívvel írhassuk le:
igen, tudjuk, a katalógusértékek szerint egészen közel álló modellek valójában abszolút nem egy ligában játszanak.
Alfa Romeo Giulia vs. Opel Insignia Grand Sport - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
Alfa Romeo Giulia | 4639 | 1873 | 1450 | 2820 | 480 |
Opel Insignia Grand Sport | 4897 | 1863 | 1455 | 2829 | 490-1450 |
És nem is az a lényegesebb különbség, hogy a Giulia négy-, míg az Insignia ötajtós és 25 centivel hosszabb, még fontosabb eltérés, hogy míg a Giulia alapesetben hátsó-, az Insignia elsőkerék-hajtású. Utóbbi még összkerékhajtás esetén is fontos, hiszen alapesetben mindkét autó csak két-két kereket hajt - a Giulia a hátsókat, az Insignia az elsőket. Ennek megfelelően a Giulia hossz-, az Insignia keresztmotoros. És már el is jutottunk a legfontosabb különbségekhez: az Insignia nagyobb, tágasabb és persze bő 100 kilogrammal nehezebb is - annak ellenére, hogy elődjénél szerényebb tömegű. Az utastérben is egyértelmű, hogy nagyobb az Opel középkategóriása, de az is, hogy stílusosabb és gusztusosabb az Alfáé - főként a tesztautó vörös bőrkárpitjával. Ahhoz mérten az Opel feketéje maga az unalom, a műszerfal bőrhatású műanyagozása sem egy kategória az Alfáa valódi bőrbevonatával. Na persze tegyük hozzá, hogy az alapárakban is van 40% körüli különbség - az Alfa javára, a tesztautók közül pedig a Giulia közel másfélszer annyit kóstál, mint az Insignia. Na igen, ez az a pont, amikor végleg leszögezhető, a Giuliának nem lehet ellenfele az Insignia.
Alfa Romeo Giulia vs. Opel Insignia Grand Sport - belső méretek
Alfa Romeo Giulia | Opel Insignia Grand Sport | |
Belső szélesség elöl (mm) | 1510 | 1540 |
Belső szélesség hátul (mm) | 1440 | 1490 |
Belmagasság elöl (mm) | 860-940 | 910-1020 |
Belmagasság hátul (mm) | 900 | 920 |
Hátsó lábtér 180 cm-es sofőr mögött (mm) | 240 | 320 |
Ülőlap hossza elöl (mm) | 530-560 | 490-530 |
Ülőlap hossza hátul (mm) | 470 | 450 |
Csomagtér maximális szélessége (mm) | 1120 | 1440 |
Csomagtér szélessége a kerékdobok között (mm) | 860-970 | 1040 |
Csomagtér magassága (mm) | 350-460 | 450 |
Csomagtér hossza (mm) | 910 | 1080 |
Csomagtér hossza üléshajtással (mm) | 1850 | 1980 |
Raktérnyílás szélessége (mm) | 1100 | 970 |
Raktérnyílás magassága (mm) | 400 | 870 |
Alfa Romeo Giulia vs. Opel Insignia Grand Sport - adatok
Alfa Romeo Giulia 2.0 Veloce Q4 | Opel Insignia Grand Sport Dynamic 2.0 Turbo | |
Emissziós norma | Euro 6b | Euro 6 |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1995 | 1998 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | |
Váltófajta/-fokozat | automata/8 | |
Teljesítmény [LE] | 280 (5250) | 260 (5300) |
Nyomaték [Nm] | 400 (2250) | 400 (2500-4000) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 5,2 | 7,3 |
Végsebesség [km/h] | 240 | 250 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 6,4 | 8,6 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 152 | 197 |
Saját tömeg [kg] | 1535 | 1649 |
Megengedett össztömeg [kg] | 2005 | 2245 |
Akciós alapár | 14 017 000 | 10 810 000 |
A tesztautó ára | 17 976 000 | 12 824 750 |
7 másodperc feletti gyorsulással és 5 cm-rel rövidebb ülőlapokkal valóban nem egy ligában játszik az Opel az Alfával.
„Több a finom részlet” = túl sok a csicsa.
Az egyik verziónál ” csak „3 cm a másiknál 4cm az az 5 centi … és fontosabb az hogy mennyire kényelmes egy ülés mint hogy milyen hosszú az ülőlapja . AGR tanúsítvány azért nem olyan rossz az Opeltől . Az meg hogy gyárilag 5.2 vagy 7.3 másodperc nem sokat von le egy autó használati értékéből tekintve hogy nagyjából minden 1000. elindulás végződik padlógázzal ahol tényleg számít a 2 másodperc különbség a többi csak kocsikázós gyorsulás … ne feledjük ezek gyári adatok nem valós körülmények közt mért gyorsulás .
„Persze mindkettőre igaz, hogy étvágyuk jelentősen használatfüggő. A gyakorlatban azonban azt tapasztaltuk, hogy a Giulia esetén hozható 10 liter alatti étvágy is, az Insignia esetén kevéssé. A céges üzemanyagkártya persze mindkettőhöz jól jön, saját zsebre viszont mindenképp a Giuliát jobb tölteni. ” Ez a mondat egyenesen vicc tekintve hogy a 2 autó ára között van 5 millió forint az Opel javára . 5 millióból 14.044 liter benzint lehet venni ami ha 12 literes átlagfogyasztással számolok 117.041 km -ig ingyen van az Opel üzemanyag számlája az Alfával szemben vaaagy ha 2 literrel számolom többre az Opel fogyasztását mint az alfáét 702.200km -et kellene vezetni ahhoz hogy az 5 milliós különbséget az Alfa egyáltalában 0-ra kihozza … Gondolkodjunk Béláim ha a fogyasztást nézzük mi éri meg jobban ? Tuti az Alfa hozza ki a matekot jobban és nem az Opel 😀 Vagyis akarom mondani az Alfába jobb beletölteni az üzemanyagot ” feltételezem a tanksapka kialakítása miatt 😀 bár a tesztből egyértelműen nem derül ki miért jobb az Alfába tölteni benzint és miért rosszabb az Opelbe” csak gazdaságilag nem éri meg az Opellel szemben …
Nekem az Insignia jobban tetszik. Az Alfát majd megveszik az Alfa Romeo fanok, legalábbis azok akiknek van ennyi pénze. A 18 milliós ár az komoly. Annyiért (vagy csak kicsit többért) már 530i is kapható 252 LE-s motorral és az azért már egy másik kávéház.
hát egy 530-as még nem az a nagy tüzijáték, lassabb mint az alfa :D:D:D:D:D:D aki meg új ötöst vesz, az nem a csúszkálos hülyegyerek stíl miatt veszi (mivel a legtöbb csúszkálos hülyegyereknek nincs új 5er-re pénz). Illetve az alfához képest egy ötös bömös népautó,tucatautó.
Szóval : lassabb, tucatautóbb feeling, ez miért lenne más kávéház? az alfa javára max.
Az 530i-t 5 év múlva még mindig eladhatod az újkori ára feléért és nem kell sok vevőt ,arketingelni ahhoz hogy megvegyék…az alfát csak a rajongóik veszik . Én pl útálűm a BMW márkát ,de ha választanom kellene egy új 530i vagy a tesztben szereplő csoda Alfa között nálam a BMW a nyerő . És mondok még valamit a BMW cég 5 év múlva is létezni fog …az Alfa már nem biztos tekintve hogy ennek a modellnek kellene megmentenie a céget és a tervezett mennyiség kb 1/4ét alig tudják eladni. Értem én hogy technikailag ott tart mint a konkurens Német prémiumok de azért 18 millió egy nem túl megbizható és fénysebességgel értékét vesztő autóért erősen tulzás. Ráadásul szinte csak a fanok vesznek alfát 1s hát az a tábor sem éppen a kitömött péztárcákról híresek szóval szerintem nekik ez drága akinek meg van rá pénze pávázik valami német vagy angol jobb értéktartású prémium autóban ugyanennyiért. Az a pár kalandor meg aki bevállalja …
Elég életszerű, hogy valaki e két autó közt vacilál…
Nagyon más piac a kettő, semmi értelme összevetni. Az egyik egy élvezetes sportos prémiumközepes RWD, a másik egy nagy családi autó teljesen más piaccal…
Aki Giuliát néz a valszeg a német prémiumtrió és a többi prémiumközepest nézi, ahogy a 3ert akciózzák, nehéz labdába rúgni mellette akciókkal.
Ami az Insigniát illeti, Ennyi lóerő értelmetlen egy Insignába, abba egy sima 150-170LE dízel való.
Az árakat meg kár is boncolni, eleve nem azonos hajtásláncok, de a listaár amúgy sem egy biztos kapaszkodó…
” Az egyik egy élvezetes sportos prémiumközepes RWD”
a q4 veloce nem összkerekes?
„Összkerékhajtás és 8 fokozatú automata mindkét versenyzőnél. Indulhat a mérkőzés?”
egyébként a hülyegyerekcsúszkáláson kívűl, nem sok értelme van a hátsókeréknek utcára.
A leírás szerint alapból 100 hátul hajt, és ha elkapar akkor küldhet előre nyomatékot, max 60%-ig. A hátsókerekes márkák gyakran használnak ilyet. Az elsőkerekesek vagy alapból 60%- hátul kaparós rendszert fejlesztenek (Audi Torsen, 159 Q4), vagy elsőkerék és ha baj van küld hátra is (Volvo, Audi A3, illetve az új A4 / Q5 Quattro „ultra”).
Az első élvezetes, a 60/40 sem rossz, tapasztalataim szerint, az utóbbi meg kevesebbet fogyaszt, mint a 2-es változat.
insignia jobban tetszik, bár kevésbé karakteresebb, mégis újabb modell hatását kelti. mondjuk azt az opel jel melletti 2 idétlen kraumos hokiűtőt nem tudom ki engedélyezte az opelnél, de nagyon kínai.
a gyorsulás érdkes, 2 seccel nem kéne lassabb legyen, 20 ló minusz meg 100kg plusz ennyit nem jelent. lehet a váltó hosszabbra van áttételezve? hm.
Az alfa, az alfa, csakis az alfa. Lehet jó az opel, de az alfába jobb szívvel ülsz bele. Cuore Sportivo, kár, hogy elérhetőbb áron nincs egy 1.6 turbós 150-160 lovacskával. Túlbecsülte a piaci igényt a gyártó, kár.
Hát nekem az alfa akkor is jobban bejön! Volt már opelem! Egy életre kiábrándultam belőle!
Alfám is volt több is! Szerettem mindet!
Elég szomorú dolog .! Hatalmas értékű autókat csak cégvezetések tudnak vásárolni.! És üzemanyagkártyát,magyarul ingyen „ebédet-vacsorát” is kapnak hozzá. Ezért kell sokaknak ,130-140 Ezer forintos fizetésért 12 órába dolgozni hétvégeken is. Fegyenctelepi szabályokat elöíró üzemekben. ………….