600 lóerőt tettek a Toyota C-HR-be
A leggyorsabb SUV-nak mondják a tuningolt Toyota C-HR-t
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyetlen turbót kapott csak, meg egy új motort a Toyota C-HR kifejezetten sebességrekord döntésére épített változata. Fel is állította Amerikában a szabadidő-autók gyorsasági rekordját.
Eddig is állakat ejtett a Toyota C-HR, hiszen olyan, mintha egy tanulmányautó gördült volna ki az utcára. Nálunk hibridként és 1,2 literes turbómotorral, az Egyesült Államokban 2,0 literes szívó benzinessel kapható, s eddig úgy tűnt, lehetne benne egy izmosabb, a vagányságához illő motor. Úgy néz ki, a Toyota is így gondolta, hiszen a Las Vegas-i SEMA Show-n bemutatta C-HR R-Tuned változatot, amivel nem mellesleg egy beszédes sebességrekordot is felállítottak: a kaliforniai Willow Springs International Raceway versenypályán a szabadidő-autók közül ez futotta a leggyorsabb (1:25:22) kört. Na oké, de arról egyelőre nincs adat, hogy mit tudna a Nürburgringen.
A C-HR R-Tuned motorja a Toyota 2,4 literese, amire egy akkora Garrett turbót tettek, hogy az 600 lóerőt küld - sperrdiffin keresztül - az első kerekekre. Nem csak ezzel különbözik a szériamodelltől, a gyárinál nagyobb motor ellenére is könnyebb az alapváltozatnál, hiszen utasteréből minden fölöslegest eltávolítottak. A fékek a Brembo által szállított izmosítottak, a 18 colos felniken fél-slick Toyo Proxes RR abroncsok feszülnek, az aerodinamikai csomag része pedig egy 1300 Newton leszorítóerőt termelő hátsó szárny. Bár a C-HR R-Tuned gyártásba kerülése szinte kizárt, a Toyota korábbi bejelentése szerint az alapváltozatból, pontosabban annak hibridjéből várható egy növelt teljesítményű változat.