Mutatjuk, milyen a Citroën új vagánysága
Itthon is bemutatkozott a Citroën C3 Aircross
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Elengedik az egyterű-vonalat a franciák, a Citroën C3 Picasso is SUV-ként éledt újjá. Játékos megjelenése vidám látványt nyújt és érdekességeket is hoz gazdagon.
Ahogy a legtöbb gyártó, úgy a PSA sem kapaszkodik az egyterű divathoz, egész hamar leáldozott a kategóriának. Bár ha kicsit közelebbről nézzük az új SUV kategóriát, leginkább csak stílusváltást tapasztalhatunk. Ha hunyorítunk az új Citroën C3 Aircrossra, akkor nagyon könnyen meglátjuk benne a C3 Picassót, csak itt több a fényezetlen műanyag, meg egy hangyányit magasabb is, de az alap forma szinte ugyanaz, és semmivel nem jobbak a tereptulajdonságai. Pedig ha úgy nézzük, akkor a gyártók szerint minden újautó-vásárlónak terepjáró az álma, legalábbis a külső ezt tükrözi, de mégsem terepeznek, pont a PSA jelentette ki korábban, hogy azért nincs és nem is lesz összkerékhajtásuk, mert fölösleges.
Citroën C3 Aircross - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4154 | 1824 | 1637 | 2604 | 410-1255 |
Az új C3 Arcross tehát egy újabb szabadidő-autó, vagy SUV, a C-Aircross tanulmányautó vonalaival. Van sok fényezetlen műanyag, meg egész nagy hasmagasság, 2 centivel fut magasabban, mint a sima C3. Viszik tovább a C4 Picassóval elkezdett osztott lámpás orrkialakítást, ami még mindig elég furcsa, de tény, hogy messziről felismerhetően citroënes vonás lett mára. Nem csak robusztus a megjelenés, játékos is, hiszen az új divat szerint a vásárlók szeretik személyre szabni az autójukat, a C3 Aircross 85 féle összeállításban jöhet ki a gyárból. Nyolcféle fényezés, háromféle tetőszín és négyféle kiegészítő színcsomag érhető el hozzá. A kommunikációs szürke-narancssárga a leglátványosabb, de ki lehet belőle hozni még izgalmasat. Érdekes, hogy a Citroën külsőleg alig összeegyeztethető az Opel Crossland X-szel, pedig lényegében ugyanaz az autó, mégis szögegyenest más karakterek.
Nincs airbump, pedig kezdtünk hozzászokni, van viszont fura hátsó ablak, ami nem fóliázott, és nem is üveg, hanem anyagában színezett polikarbonátból készül, így nincs az, hogy meggondoltuk magunkat, és inkább lekaparjuk a rácsozást otthon, viszont így kopni sem fog, csak mattulni az idő során. Barátságos jelenség, minden vonala gömbölyded, egy sort viszont szeretnék kiemelni a sajtóanyagból: "egyszerre rövid és magas, sportos motorháztető". Csak annyira sportos, mint egy Nohab, de ma már mindennek masszívnak, látványosnak, magasnak, tágasnak és sportosnak kell lennie, elvileg. Nem, ennek itt nem kell sportosnak lennie, nem is az szerencsére, csupán egy elég tágas és citroënesen kényelmes egyterű. Kategóriájának legtágasabb belterét, legmagasabb hátsó fejterét nyújtja, ott mondjuk valóban tágas, de jobb elöl, ahol nem állítható az ülés magassága, nekem beleért a hajam a tetőbe, pedig nem vagyok több 180 centinél.
Citroën C3 Aircross, benzines motorkínálat - műszaki adatok
PureTech 82 | PureTech 110 S&S | |
Emissziós norma | Euro 6 | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1199 | |
Hengerek/szelepek száma | 3/12 | |
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 (automata/6) | |
Teljesítmény [LE/RPM] | 82 /5750 | 110 /5500 |
Nyomaték [Nm/RPM] | 118 /2750 | 205 /1500 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 14,0 | 10,2 (10,6) |
Végsebesség [km/h] | 165 | 185 (183) |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 5,1 | 5,0 (5,6) |
CO2-kibocsátás [g/km] | 116 | 115 (126) |
Saját tömeg [kg] | 1088 | 1159 (1203) |
Megengedett össztömeg [kg] | 1720 | 1780 (1815) |
410 literes a csomagtér alapból, ahogy a Crossland X-nél, itt is van opciós, 15 centis sínen tologatható, 60:40 arányban osztott hátsó üléssor, amivel akár öt ülés mögött is 520 literes is lehet az ülésdöntéssel közel 1,3 köbméteres teljes raktér. Okos megoldás a Peugeot 3008, 5008-ban (meg persze számos egyéb modellben) már látott lehajtható jobb első ülés, úgy akár 2,4 méteres rakományt is szállíthatunk, és ilyenje nincs másnak a szegmensben. Van egy csomó praktikus pakolórekesz és a márkánál elsőként vezeték nélküli telefontöltési lehetőség. A beltér amúgy szintén citroënes kialakítású, a Cactusnál felvettek egy egész érdekes stílust, ami eddig mindig kellemes élmény volt. A formák továbbra is jók, tele van aranyos és stílusos részlettel, ám az anyagokkal továbbra is van baj, leginkább az ajtóborítás kemény felületeivel, de a varrások sem szépek, főleg a könyöklőn. Vannak persze finomabban is: a bőrülések is kapnak stílusos szövetbetéteket, a párnázásuk pedig franciásan puha, süppedős, kényelmes, ahogy azt elvárjuk.
Citroën C3 Aircross, dízel motorkínálat - műszaki adatok
BlueHDi 100 | BlueHDi 120 S&S | |
Emissziós norma | Euro 6 | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1560 | |
Hengerek/szelepek száma | 4/8 | |
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | kézi/6 |
Teljesítmény [LE/RPM] | 100 /3750 | 120 /3500 |
Nyomaték [Nm/RPM] | 254 /1750 | 300 /1750 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 11,5 | 9,8 |
Végsebesség [km/h] | 175 | 183 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 4,0 | 4,1 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 104 | 107 |
Saját tömeg [kg] | 1203 | 1233) |
Megengedett össztömeg [kg] | 1825 | 1855 |
Szépen felextrázható, de már alapból sem teljesen puritán. A Crossland X-hez hasonlóan van például tempomat, táblafelismerő, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer és klíma is, egy valamivel tud többet az Opel, az pedig a bluetooth kihangosítós fejegység, azt a franciához nem kapunk alapáron. Az extralistán viszont helyet kapott még 180 fokos képet adó tolatókamera, parkolósegéd, a kipörgésgátlóval játszó GripControl, amihez lejtmenetvezérlő is kapcsolódik, az igazi fényűzés viszont a kategória állítólag legnagyobb nyitható üvegteteje, amit érdekes módon a német emblémás párjához nem is kínálnak, csak fix üveget.
Citroën C3 Aircross indulóárai, a 200 000 forint kedvezményt levonva
Motor | Live | Feel | Shine |
PureTech 82 | 4 090 000 | 4 390 000 | - |
PureTech 110 S&S | - | 4 850 000 (5 270 000) | 5 570 000 (5 990 000) |
BlueHDi 100 | - | 5 400 000 | 6 120 000 |
BlueHDi 120 S&S | - | - | 6 340 000 |
Motorkínálata 1,2 literes szívó háromhengeres benzinessel kezdődik, a 82 lóerős PureTech motor 5 fokozatú kézi váltót kap, 6-os manuálist csak a turbós, 110 lovas háromhengereshez kaphatunk, ahhoz egyébként van 6 fokozatú bolygóműves automata váltó is. A Crossland X-ben megismert 130 lóerős változatot egyelőre nem vezetik be itthon, de létezik az is a Citroënnél, így egyedi kívánság esetén rendelhető. Dízel fronton az 1,6-os HDi 100 lóerősként 5-ös manuális váltót kap, 120 lovasként hatfokozatút. Árak tekintetében a kategóriának megfelelően egy hajszállal 4 millió fölött indul, a LED-es nappali menetfényt, 7 colos érintőkijelzős fejegységet és bluetooth kapcsolatos, 6 hangszórós hifit és bőrkormányt kínáló Feel felára pedig 300 ezer forint. Menettulajdonságai meggyőzőek, tisztességesen teszi a dolgát és kényelmes utazást ad, bővebben a hamarosan érkező tesztünkben áruljuk el, milyen vezetni az új, vagány Citroënt.