Villanyturbót kapott a kétajtós E-osztály
Enyhe elektromos rásegítéssel érkezett egy új hajtáslánc a Mercedes E kupéhoz
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Új hajtáskombinációval bővül az E-osztály kupé és kabrió kínálata. Érkezik az E350, a négyhengeres motort elektromos rásegítésű turbóval egészítették ki.
Máris bővül a pompás kétajtós Mercedes E-osztály kínálata, új fényezések és belső színváltozatok érkeznek, a legfontosabb újdonság viszont egy új hajtáskombináció. Az E 350-es motormegjelölés a 300-as kétliteres, négyhengeres turbós benzinesére épül, ám megfejelték egy mild-hibridnek hívott enyhe elektromos rásegítéssel. A 48 Voltos hibridrendszer fő egysége egy generátorszerű áramfejlesztő és energiaátalakító a hagyományos generátor helyén. Ez segít be a motornak az indításnál, az enyhe gyorsításoknál, valamint a kigurulásnál és fékezésnél visszatermeli az energiát. Ezen felül pedig egy elektromos rásegítésű, kettős megfúvású turbó lélegezteti az M 264 kódjelű motort, ami 400 Nm nyomatékát 3000-4000 főtengelyfordulat között adja le, 299 lóerős teljesítményét pedig 5800-nál.
Az E-osztály kupé és kabrió gyorsulása 100 km/h-ra így 5,9 és 6,1 másodperc, a végsebesség pedig elektronikusan korlátozott, 250 km/h a plafon. Emellett az E-osztály teljes kínálatába megérkezett az S-osztályban bemutatott Energizing funkció, ami előre beállított programok alapján hangolja össze a klímát, a hangulatfényeket, az illatokat, a masszírozást és minden egyebet, amik a hangulatunkat javítják. Ennél talán fontosabb az SMS funkció, ezzel az autó képes üzenetet küldeni, ha jelenlétünkön kívül parkolás közben megsérült. Az új hajtáskombináció egyelőre csak Európában mutatkozik be, a többi újdonság viszont elérhető lesz a többi földrész piacán is.