2010-től egyre nagyobb számban lehet az utcakép meghatározó része az elektromos Renault Maxity, ugyanis a Tafanel, amelynél hadrendbe állítják, a legnagyobb ottani italszállító cég
Mindenki láthatott már Tafanel teherautót, aki valaha beült kávéra vagy sörre egy párizsi sörözőbe. A legnagyobb párizsi italforgalmazó évente több mint hárommillió adag itallal – sörrel és nem alkoholos italokkal – látja el a francia fővárost. A fogyasztók életminőségére tudatosan figyelő Tafanel mindig arra törekedett, hogy minél kisebbre csökkentse a zajterhelést és a károsanyag-kibocsátást, amellyel tevékenysége szükségszerűen együtt jár. Ezért fordult régi partneréhez, a Renault Trucks-hoz, amelytől május 5-én megkapta az első teljesen elektromos Renault Maxity-t, a károsanyag-kibocsátástól mentes, zajtalan haszonjárművet.
Az Établissements Tafanel vállalat már igen korán odafigyelt arra, hogy csökkentse tevékenységének környezetre káros hatásait. A hatvanas évektől áttértek a kombinált szállításra : hordók és a rekeszek vonaton érkeztek közvetlenül a vállalat udvarára, onnan kamionon tette meg az áru az utolsó kilométereket. Az árut földgázhajtású targoncákkal mozgatják.
A felépítményt a söröshordók és italosrekeszek számára alakították ki, a teherbírás két tonna
Ez a koncepció találkozott azzal az elképzeléssel, amelyet a Renault Trucks hirdet a jövő városi áruszállításával kapcsolatban: a megfelelő teherautót a megfelelő helyen, a megfelelő energiaforrással. Ennek szellemében a Renault alternatív energiaforrással működő járműveket fejleszt ki, amelyek alternatívát jelentenek a dízel teherautókkal szemben. A legfrissebb közülük a Maxity, amely teljesen elektromos, így nem bocsát ki sem káros anyagokat, sem zajt.
A B kategóriás jogosítvánnyal vezethető járművet a Renault Trucks azzal a céllal fejlesztette ki, hogy teljesítse az európai belvárosok esetenként szigorú előírásait az áruszállító járművek méreteire és környezetvédelmi teljesítményeire vonatkozóan. A Maxity előnye, hogy nem bocsát ki környezetszennyező anyagokat és szén-dioxidot, működése pedig teljesen csendes, de megőrzi az alapmodell erényeit a mobilitás, a variálható felépítményezés és a 2 tonna hasznos teherbírás képében.
Az elektromos Maxity legnagyobb sebessége 90 km/óra, nyomatékmaximuma már indulástól rendelkezésre áll. Ha azonban az ügyfél szeretné hatékonyabbá tenni az akkumulátorok teljesítményét, és figyelembe veszi azt is, hogy milyen jellegű feladat elvégzésére szánták az ilyen típusú járműveket, városi felhasználásban 70 km/órára is csökkentheti a jármű maximális sebességét. Az elektromos motor optimalizálásának, valamint a fékezéskor visszanyert, és az akkumulátorok újratöltéséhez használt energiának köszönhetően a jármű hatótávja megközelíti a száz kilométert. A járművet aszimmetrikus elektromos motorral, automatizált váltóval és a legújabb típusú lítium-ion akkumulátorokkal szerelik fel. Elektromos a szervo és a fék-vákuumszivattyú is.
Akár száz kilométeres hatótávolság is elérhető a Maxity-vel. Ez elég a nagyvároson belüli szállításra, ha megvan a gyorstöltés lehetősége például rakodás közben - hiszen naponta több út vár egy-egy autóra
A gyártó 10-30 darab előszériás, ügyfelek körében tesztelendő jármű forgalomba helyezését tervezi 2010-ben Franciaországban, a forgalmazás elindítása 2011-ben várható.
A Renault Trucks kutatói hosszú évek óta dolgoznak alternatív üzemanyaggal működő járművek kifejlesztésén: a károsanyag-kibocsátás csökkentését szolgálják gázüzemű autóik, de a fejlesztés alatt álló teljesen elektromos és hibrid járművek is. Az Établissements Tafanel naponta ezer kiszállítást hajt végre Párizs utcáin. Száz darabos teherflottájának elektromos járművekre való cseréjével nagyban hozzájárulhat a város levegőjének kíméléséhez.