Egy rali meg egy másik
Historic, Salgó–Gemer Rali
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egy sikeres szlovákiai és egy kevésbé szerencsés magyar futammal folytatódott a historic ralibajnokság.
Az állandó résztvevőnek tekinthető Wirtmann–Schneer páros mellett Varga Roland új navigátorral, Németh „Szeleptől” kikölcsönzött Béres „Unicum” Attilával állt rajthoz. De a miskolci futamot anyagi okok miatt kihagyó Varga–Keresztes páros is visszatért, és természetesen az örök optimizmusukat és jókedvüket éppúgy nem hagyták otthon, mint VW Sciroccójukat.
Mind a szlovák, mind pedig a magyar futam befutója előre borítékolható volt, hiszen a három páros autójának erősorrendje: Ford Escort, Volkswagen Scirocco, Lada 2101-es volt. Ennek megfelelően mind a két versenyt a Wirtmann–Schneer páros nyerte, mind a kétszer a Varga–Keresztes páros lett a második, és a Varga–Béres duó a harmadik.
Ennek ellenére mindhárman nagyon komolyan vették a versenyt, hiszen a historic szellemiségéhez az is hozzá tartozik, hogy raliversenyen pusztán a rali szeretet miatt is érdemes rajthoz állni, és ha nincs ellenfél, akivel késhegyre menő harcot lehet vívni, akkor is lehet jót autózni.
Ez igaz volt a hat szlovák gyorsaságira, ahol flottul működött minden. A pályák is élvezetesek és a szervezés is tökéletes volt. Szombat este a teljes mezőny átköltözött Ózdra, ahol egy prológ jellegű szakaszt kellett teljesíteni a városi stadionban. Ennek szervezés már hagyott egy kis kívánnivalót maga után. A historic mezőnye egy teljes versenynap után két órát várakozott, mire sorra került. Mivel pedig a szervizüket már előre elküldték Salgótarjánba, a két órát étlen-szomjan töltötték. Ráadásul, ahogy esteledett, úgy hűlt az idő is, és még hátravolt egy etap Salgótarjánba, meg a vasárnapi rajt.
Másnap a hat tervezett gyorsaságiból egyet az időjárás miatt törölni kellett. A historic mezőnye a kisterenyei körgyorsaságin az első osztály után indult, így egy elég nyomvályús pályán versenyeztek, amit nem ezeknek az autóknak találtak ki. Éppen ezért nincs murvás verseny a historic számára.
Az egész mezőnyből talán a Varga–Béres páros volt az egyetlen, akik élvezték a pályát és a mostoha körülményeket. Igaz, ebben az is közrejátszott, hogy Varga Roland a körgyors „tövében”, Nagybátonyban született.
Az Országos Historic Ralibajnokság a Salgó–Gemer Rali után nyári szünetet tart. Az Országos Ralibajnokság három murvás futammal folytatódik, amelyen a historic nem vesz részt, így legközelebb csak szeptember 25-26-a között csatlakozik a rali 2 mezőnyéhez a Baranya Kupán.
A SALGÓ-GEMER RALI, HISTORIC VÉGEREDMÉNYE
1. FUTAM, SZOMBAT
Mind a szlovák, mind pedig a magyar futam befutója előre borítékolható volt, hiszen a három páros autójának erősorrendje: Ford Escort, Volkswagen Scirocco, Lada 2101-es volt. Ennek megfelelően mind a két versenyt a Wirtmann–Schneer páros nyerte, mind a kétszer a Varga–Keresztes páros lett a második, és a Varga–Béres duó a harmadik.
Ennek ellenére mindhárman nagyon komolyan vették a versenyt, hiszen a historic szellemiségéhez az is hozzá tartozik, hogy raliversenyen pusztán a rali szeretet miatt is érdemes rajthoz állni, és ha nincs ellenfél, akivel késhegyre menő harcot lehet vívni, akkor is lehet jót autózni.
Ez igaz volt a hat szlovák gyorsaságira, ahol flottul működött minden. A pályák is élvezetesek és a szervezés is tökéletes volt. Szombat este a teljes mezőny átköltözött Ózdra, ahol egy prológ jellegű szakaszt kellett teljesíteni a városi stadionban. Ennek szervezés már hagyott egy kis kívánnivalót maga után. A historic mezőnye egy teljes versenynap után két órát várakozott, mire sorra került. Mivel pedig a szervizüket már előre elküldték Salgótarjánba, a két órát étlen-szomjan töltötték. Ráadásul, ahogy esteledett, úgy hűlt az idő is, és még hátravolt egy etap Salgótarjánba, meg a vasárnapi rajt.
Másnap a hat tervezett gyorsaságiból egyet az időjárás miatt törölni kellett. A historic mezőnye a kisterenyei körgyorsaságin az első osztály után indult, így egy elég nyomvályús pályán versenyeztek, amit nem ezeknek az autóknak találtak ki. Éppen ezért nincs murvás verseny a historic számára.
Az egész mezőnyből talán a Varga–Béres páros volt az egyetlen, akik élvezték a pályát és a mostoha körülményeket. Igaz, ebben az is közrejátszott, hogy Varga Roland a körgyors „tövében”, Nagybátonyban született.
Az Országos Historic Ralibajnokság a Salgó–Gemer Rali után nyári szünetet tart. Az Országos Ralibajnokság három murvás futammal folytatódik, amelyen a historic nem vesz részt, így legközelebb csak szeptember 25-26-a között csatlakozik a rali 2 mezőnyéhez a Baranya Kupán.
A SALGÓ-GEMER RALI, HISTORIC VÉGEREDMÉNYE
1. FUTAM, SZOMBAT
- Wirtmann Ferenc–Schneer László, Ford Escort Mk1 RS2000, 52:36,0
- Varga István–Keresztes István, Volkswagen Scirocco, +9:11,0
- Varga Roland–Béres „Unicum” Attila, Lada 2101 Gr 2, +11:48,8
- Wirtmann Ferenc–Schneer László, Ford Escort Mk1 RS2000, 44:06,1
- Varga István–Keresztes István, Volkswagen Scirocco, +3:44,4
- Varga Roland– Béres „Unicum” Attila, Lada 2101 Gr 2, +7:41,0