Kiss Pál Tomi bizakodik a hétvége előtt
Kiss Pál Tamás a Brit Formula Renault-bajnokságon
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Három tesztből kétszer a leggyorsabb volt Kiss Pál Tamás a Brit Formula Renault-bajnokságban, ami jó jel a hétvégi Oulton Park-i verseny előtt.
Tomi szerencsére nem szállt el magától, pontosan tudja, hogy a versenyen elért eredményért osztják a pontokat, nem pedig a tesztekért, de ő is jó előjelnek tekinti a két megnyert gyakorlást.
„Nem olyan könnyű mindig az élen végezni” – magyarázta Tomi. „Silverstone-ban és Croftban minden rendben volt. Azokat a pályákat szeretem és fekszenek is nekem. Snettertonban viszont csak negyedik lettem. Ez egy sokkal rövidebb pálya, mint a többi, itt 1 perc 3 másodperc körüli időket megyünk, tehát nehéz nagy különbséget kiautózni. Nekem ráadásul szerencsém sem volt. A nap végén rámentem a rázókőre és elment az autó súlyeloszlása, amitől alulkormányzott lett. Az edzés végét pedig piros zászlóval meg is szakították, mert Williamsonnak eltört a felfüggesztése és beleszállt a gumifalba.”
Persze Tominál is arra voltunk a leginkább kíváncsiak, hogy a két megnyert tesztből valóban azt a következtetést vonhatjuk-e le, amit itthon minden szurkolója szeretne, hogy tényleg ő volt a legjobb, vagy azért a Formula–1-es tesztekhez hasonlóan ezt is némi fenntartással kell fogadnunk.
„Nagyon nehéz megítélni. Szerintem egyedül a silverstone-i tesztből lehet következtetni, mert ott mindenki fel tudta rakni a végén az új gumikat, és mindenkinek megvolt a lehetősége a gyors körre.”
Hurrá! Akkor Kiss Pál Tamás a leggyorsabb Formula Renault versenyző, mert az volt az a teszt, ahol fél másodperccel verte a mezőnyt.
„Én inkább úgy fogalmaznék, hogy a három teszt eredményéből arra lehet következtetni, hogy az első öt leggyorsabb között vagyok. Minden azon múlik, hogy a versenyre a többiek mit találnak még. Croftban például mi voltunk az elsők, akik az autó hasmagasságának az állításával foglalkoztunk. Lehet, hogy a hétvégére a többiek is előállnak ilyesmivel.”
Igen ám, csakhogy Tominak ez már le van tesztelve. A Formula Renault-bajnokság hétvégéi pedig annyira zsúfoltak, hogy ott csak az autó finomhangolására van lehetőség, nagy okosságot nem tud kitalálni az ember, mert nincs idő letesztelni. Aki a brit autósport-médiát figyeli, az biztosan találkozott Tomi nevével, de ő maga is észrevette már, hogy jobban odafigyelnek rá, és bár a Formula Renault-bajnokság az utóbbi években elég belterjes lett, meglepően pozitívan fogadták a magyar versenyző sikereit.
„Angliában nagy rangja van a Formula Renault-bajnokságnak. A tévé közvetíti a versenyeket, és egészen meglepő módon angol szurkolóktól is kaptam üzenetet, akik gratuláltak. Az újságírók is gyakran kérdezik, hogy minek köszönhető ez a formajavulás, és úgy érzem, hogy számukra is egy kicsit kuriózum, hogy egy magyar versenyző áll az élen. Régebben sokkal több külföldi versenyzett Angliában, mostanában viszont egyre kevesebben jönnek, mert azt mondják, hogy nagyon nehéz a bajnokság. Volt, aki eljött két versenyre, és aztán mondta, hogy köszöni szépen, ez neki túl erős.”
Az a legaranyosabb ebben a magyar srácban, hogy ha az ember beszél vele, egy halál szerény kisfiú áll előtte, aki mindig elmondja, hogy hiába vezeti a bajnokságot, azért még nem nyerte meg, meg hogy sok minden történhet az év végéig, de mégis minden egyes mondata azt támasztja alá, hogy Európa egyik legkeményebb bajnokságában versenyez, amit nem mellesleg vezet. Na de nézzük a hétvégét, mert biztos vagyok benne, hogy az internet előtt többen lerágjuk majd a körmünket vasárnap.
„A tesztek biztatóak voltak, de nagyon erős a bajnokság. Ritka, hogy valaki a húsz futamból hatot-hetet meg tudjon nyerni. Persze én is mindig szeretnék nyerni, de ha stabilan dobogóra tudok állni, akkor az már jó eredmény. A hétvégén szeretnék minél több pontot szerezni, ha pedig még egy győzelem is sikerülne, akkor az lenne a hab a tortán.”
Vagyis a „cherry on the top” ahogy Angliában mondanák.