Sportos és kifinomult lesz az új motor, legalábbis az ígéretek szerint
A BMW megerősítette, hogy folytatja annak a háromhengeres motornak a fejlesztését, amely a tervek szerint az 1-es sorozatban debütálna. A lépés csupán kezdete egy új folyamatnak. A downsizing egyik eleme, hogy kisebb, kompaktabb, kevesebb káros anyagot kibocsátó motorokkal csökkentik a széndioxid-szennyezést. Ez a törekvés új négy-, hat- és nyolchengeres motorokat is szülni fog a BMW-nél, de konkrétan egyelőre csak a háromhengeresről nyilatkoztak.
Eszerint az új motor alapkoncepciója a hengerenkénti 500 köbcentiméter, vagyis lemennek vele az eddig legkisebb 1,6 liter alá. A kis háromhengeres közvetlen befecskendezést és turbót is kap, hogy elég dinamizmust adjon az 1-esnek. A kicsinyítés hatásaként az alacsonyabb CO2-emissziót hangsúlyozza a gyártó, az esetleges presztízsvesztést nem ismeri el: ez nem alapmotor lesz, hanem egy kifinomult, sportos, komoly darab - mondták.
Azt természetesen a fejlesztők is tudják, hogy a kifinomultsághoz a háromhengeres konstrukciók jellegzetes, "kávédarálós" (magyarul: barkaszos) hangját és nagyobb vibrációját ki kell küszöbölniük. Némi előnyük származik abból, hogy ezen a téren már szereztek tapasztalatot, méghozzá a BMW-motorkerékpárokkal, ezeknél ugyanis nagyon fontos az úgynevezett NVH (Noise, Vibration and Harshness - zaj, vibráció és rideg viselkedés) kiszűrése.