A legújabb, betű szerint J-jelű
Opel Astra tesztünkben mi is hangot adtunk azon örömünknek, miszerint a formával jó irányba mozdultak el a tervezők, és most folytathatjuk a dicséretet, mert az első hivatalos képek alapján a kombi Astra, pontosabban a
Sports Tourer is mutatósra sikeredett. A nagy csomagterű változatoknál mindig fennáll a veszély, hogy a standard négy- vagy ötajtós karosszéria eltorzul, ormótlanná válik, nem alakul ki a megfelelő formai összhang, de úgy tűnik, az utóbbi években a gyártók kezdenek ráérezni erre a műfajra, és az
Insignia Sports Tourer után az Opel ismét beletalált a kör közepébe. Az újdonsággal kapcsolatos teljes híranyag októberben kerül napvilágra, ekkor tartják a nemzetközi bemutatót, de az alábbiakban már szolgálhatunk fontos részletekkel.
A hangsúly a motorokon van, az Opel csatlakozik a kis hengerűrtartalmú
turbósok táborához, és a kombi Astrával egy időben piacra küldi a vadonatúj fejlesztésű, 1,4 literes benzinmotort, amely
120 és
140 lóerős lépcsőben lesz kapható. A benzines skála egyébként 95 lóerővel indul, és 180 lóerőnél ér véget, míg a dízeleknél kiemelendő a
2.0 CDTI, amely 160 lóerőt, valamint - rövid túltöltéssel - 380 newtonméter maximális forgatónyomatékot küld az első kerekekre. Ehhez a modellhez alapfelszerelés a hatfokozatú manuális sebességváltó, de opcionálisan hatfokozatú automata is választható, akárcsak más erőforrásokhoz. Mivel „zöld” világban élünk, az Astra Sports Tourer vezetők is takarékos üzemre, csekély környezetszennyezésre törekszenek, és ebben segítségükre van a start-stop automatika, illetve az ideális sebességváltást mutató berendezés a műszerfalon. Kombi típusról lévén szó, akaratlanul is fókuszba kerül a csomagtartó, amely plafonig pakolva, ledöntött ülésekkel
1550 liternyi holmit képes elnyelni, és
1835 milliméter hosszú tárgyak sem okoznak gondot – az Opel viccesen megemlíti, hogy ez a bő 1,8 méter a smart For Two tengelytávolsága.