Egy vonatot is elhúzna
3500 lóerős Mini
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Goodwood legkülönlegesebb autója egy 3500 lóerős V18-as Mini, amely bődületes 14 ezer Nm-es nyomatékkal rendelkezik. Ja és az nem a rakomány az autón, hanem a motorja.
A Cummins mérnökei hozzászoktak már az extrém feladatok megoldásához, hiszen különböző gépszörnyek mozgatására gyártanak dízel erőforrásokat.
Az egyik kiállításukon, amikor éppen büszkeségük, a legnagyobb, 11 tonnát nyomó QSK78-as motorjuk mellett feszítettek, a helyi humor Harold megkérdezte tőlük: „Na és belefér a Minimbe?” A mérnökök összenéztek és azt mondták: megoldjuk.
„Nem szeretjük megválaszolatlanul hagyni a kihívásokat” – mondta Steve Nendick, a Cummins kommunikációs igazgatója. „Úgyhogy megpróbáltuk a QSK78-ast beépíteni egy Minibe.”
„Az eredeti motor helyére nehéz lett volna beszerelni, de a mérnökeink előálltak egy másik megoldással. Biztos vagyok benne, hogy a Goodwood Fesztiválra kilátogatók nem fognak hinni a szemüknek.”
A Mini limuzinba beépített QSK78-as motort eredetileg bányákban dolgozó teherautókhoz tervezték. A dömperek 360 tonnányi (tíz kamion) terhet tudnak egyszerre megmozgatni.
Ehhez mérten a dízelmotor is óriási, 78 liter lökettérfogatú, V18-as, nem kevesebb, mint 12 turbófeltöltővel. A teljesítménye 3 500 LE, a nyomatéka pedig 14 000 Nm.
Gyorsulási és végsebességi adatot a gyár nem közölt.
Az egyik kiállításukon, amikor éppen büszkeségük, a legnagyobb, 11 tonnát nyomó QSK78-as motorjuk mellett feszítettek, a helyi humor Harold megkérdezte tőlük: „Na és belefér a Minimbe?” A mérnökök összenéztek és azt mondták: megoldjuk.
„Nem szeretjük megválaszolatlanul hagyni a kihívásokat” – mondta Steve Nendick, a Cummins kommunikációs igazgatója. „Úgyhogy megpróbáltuk a QSK78-ast beépíteni egy Minibe.”
„Az eredeti motor helyére nehéz lett volna beszerelni, de a mérnökeink előálltak egy másik megoldással. Biztos vagyok benne, hogy a Goodwood Fesztiválra kilátogatók nem fognak hinni a szemüknek.”
A Mini limuzinba beépített QSK78-as motort eredetileg bányákban dolgozó teherautókhoz tervezték. A dömperek 360 tonnányi (tíz kamion) terhet tudnak egyszerre megmozgatni.
Ehhez mérten a dízelmotor is óriási, 78 liter lökettérfogatú, V18-as, nem kevesebb, mint 12 turbófeltöltővel. A teljesítménye 3 500 LE, a nyomatéka pedig 14 000 Nm.
Gyorsulási és végsebességi adatot a gyár nem közölt.