Párizsban leplezik le az új motorokkal szerelt Splash-t, a forma várhatóan nem változik
Még az idén elkezdik gyártani az Euro 5-ös motorokkal szerelt minit
Novembertől kötelező az Euro 5 károsanyag-kibocsátási norma az újonnan értékesített személyautók számára, ezért a Suzuki új motorokkal látja el a Splash-t is. Az Esztergomban készülő ötajtós mikro-buszlimuzin háromhengeres alapmotorja várhatóan változatlan teljesítménnyel lesz kapható a modellfrissítést követően is, az 1,2 literes négyhengerest azonban nyugdíjazzák. A 86 lóerős változat helyét a 94 lóerős, változó szívó- és kipufogóoldali szelepvezérléssel rendelkező négyhengeres veszi át. Igen, ugyanazt a motort kapja a Splash-is, mint az új Swift. A dízelmotor se kerülheti el a sorsát, teljesen új hengerfejjel és befecskendező rendszerrel készítik fel a tisztább üzemre. Ennek teljesítménye nem változik, de maximális nyomatékát a korábbinál szélesebb tartományban tudja. A várhatóan Párizsban publikussá váló modellfrissítés nem, vagy csak nagyon minimális mértékben érinti az autó külső-belső megjelenését, legfeljebb néhány új színre vagy keréktárcsára számíthatunk.
Az Opel már bejelentette a 94 lóerős Agilát
Az Opel ennél többet is elárult az Agiláról, amely szintén megkapja az Euro 5-ös motorokat. Ezzel párhuzamosan megjelenik az ECOfelx csomag a kínálatban, amely 300 euróért tartalmazza a motorleállító rendszert, az intelligens vezérlésű, nagyobb kapacitású akkumulátort. A motorleállító működését egy gombbal külön ki lehet kapcsolni, de nem érdemes. Az autó átlagfogyasztását 2,5 százalékkal 5,0 l/100 km-re csökkenti, a városi ciklusban 9 százalékkal mérsékli a benzinfogyasztást. Az Autónavigátor.hu információi szerint még az idén, a novemberi jogszabályváltozást megelőzően megindul a tisztább üzemű motorokkal szerelt Splash sorozatgyártása Esztergomban. Valószínűleg ekkor kezdik meg a felfrissített Opel Agila sorozatgyártását is.