Brazíliában még a Golf VI is újdonság, nemhogy a még be sem mutatott Golf VII
Megszokott dolog, hogy az új modell bemutatásakor nekikezdenek az utód fejlesztésének. Idő kell, hogy kiválasszák a végleges formát, majd le kell gyártani a présszerszámokat, de az egyes alrendszerek egymáshoz hangolása is sok időt vesz igénybe. Persze a számítógépes fejlesztés segítségével le lehet rövidíteni ezt az időszakot, de a gyakorlati tesztelést még mindig nem lehet teljesen kiváltani a különféle rázópadok használatával. Ennek köszönhető, hogy sikerült lefényképezni a Volkswagen Golf VII-es korai prototípusait, amelyeket a szélvédőn található matrica szerint egyenesen Hamburgból érkeztek a santosi kikötőbe. A két autó hatóságai jelzései között mindössze egy szám az eltérés, ezen kívül úgy hasonlítanak egymásra, mint két tojás.
Ugyanúgy néz ki mindkét prototípus, a rendszámukban egy szám eltérés van
A most futó Golf háromajtós karosszériája alá szerelték az utód technikáját, a feltűnően kiszélesített kerékjáratok szélesebb nyomtávra utalnak, amiből arra lehet következtetni, hogy az új generáció inkább széltében gyarapodik majd a jelenlegihez képest. Ezt az is megerősíteni látszik, hogy a tanksapkát mindkét autón kiemelték a mostani lemezek síkjából, úgy tűnik az új betöltő csövet a jelenleginél szélesebb karosszériához méretezték. Valószínűleg azért vitték az autókat Dél-Amerikába, mert az ottani Volkswagen gyár igen nagy fejlesztőközponttal rendelkezik, az Amazonas dzsungelének útjain nyugodtan próbálhatják a rossz út felfüggesztést. Arról nem is beszélve, hogy az új motorokat is alaposan meg lehet vizsgálni, hogyan bírják az alternatív üzemanyagot – ha tiszta alkohollal jól muzsikálnak, az E85 meg se kottyan nekik.
A betöltőnyílást kiemelték a karosszéria síkjából. Szélesebb lesz az új generáció?
A két álkarosszériás Golf VII-esről a brazil Sao Paolo tartomány egy autópálya-pihenőjében készültek a fotók még 24-én délután. Valószínűleg épp a behajózást követően lábon vitték őket a fejlesztőközpontba, és nem gondoltak arra, hogy épp ezen a rövid távon fogják majd lefényképezni a járműveket. Mondjuk nem árulnak el sokat az újdonságról, hiszen a legfontosabb részek – karosszéria és utastér – még a most futó autóból származnak. Azonban pont ez feltűnő Brazíliában, ahol az aktuális Golf az európai negyedik generáció alaposan felfrissített változata. A Golf VI illetve Golf VII tehát mindenképpen feltűnő jelenségnek számít Dél-Amerikában.
Minden lehetséges körülményre - rossz utak és alkohol - felkészítik az új VW Golfot