Immár 27 lóerővel több segíti a dagonyázást
Maradt a háromliteres, négyhengeres dízelmotor, de immár 190 lóerővel mozgatja a több, mint két tonnás Landcruiser karosszériát. A maximális nyomaték 420 Nm-re nőtt (ez szinte jelképes, korábban 410 Nm volt) az 1600-2800-as fordulatszám-tartományban, a kipufogógázokat új fejlesztésű, zárt részecskeszűrő tisztítja. A nagyobb teljesítmény ellenére a szabványos fogyasztás nem változott, a motoron kívül az egyetlen újdonság, hogy az Executive felszereltséghez felár ellenében már üveg napfénytetőt lehet rendelni. Tehát a Toyota Land Cruiser forgalmazása különösebb fennakadások nélkül folytatódik majd 2011-ben is, az év hátralévő részében az esetleg készleten lévő darabokon próbálnak majd túladni a kereskedők.
Nincs értelme egy évre új motort csinálni a Type-R-nek
A Hondánál azonban más problémával kell szembenézni. A japánok úgy döntöttek, nem teszik Euro 5-konformmá a Civic Type-R-t, mert egész egyszerűen nincs értelme. Jövőre mutatják be a kompakt autó újabb generációját, erre a szűk egy évre pedig nincs értelme teljesen új erőforrást készíteni a sportváltozathoz – annyira kihegyezett ez a kétliteres szívómotor, hogy az Euro 4-ről Euro 5-re váltás során mindenképpen csökkent volna a teljesítménye. Aki tehát mindenképpen Civic Type-R-re vágyik – és ilyenek sokan lehetnek, hiszen a Type-R remek autó – az vagy idén vásárolja meg kedvencét, vagy várja meg, amíg a következő generációból elkészül a sportváltozat, de figyelem: ezzel nem számolhatunk 2012 előtt! Az Angliában gyártott Civic Type-R sorozatgyártása egyébként folytatódik, hiszen több olyan piacon is lehet majd kapni, ahol nem lesz kötelező érvényű az Euro 5 norma.
Az Unión kívül még forgalmazzák, de nálunk már nem lehet forgalomba helyezni a legkeményebb Civicet. Kár...