Szabadon garázdálkodnak a kínai formatervezők az európai limuzinokkal

Európai autók kínai átszabásai

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bevásároltak a tőkeerős kínai gyártók az európai piacon, de ma már rá sem lehet ismerni az egykori autókra, úgy modernizálták (?) azokat.

A Beijing Automotive Works, azaz Pekingi Autógyár hivatalos partnere a Daimler cégnek, jelenleg az C és E-osztály helyi változatait gyártják a cég üzemeiben. Az együttműködést hamarosan új szintre emelik, hamarosan megérkeznek a Távol-Keletre az első generációs B-osztály gyártásához szükséges szerszámok. A szendvicspadlós, ötajtós autó második életét enyhén módosított fényszórókkal és hátsó lámpákkal kezdi majd meg, és azt se lehet kizárni, hogy Európába is visszajut majd az autó. Aláírták már a szerződést, amelynek értelmében a kínai partner a Daimler technikai segítségével elektromos változatot készít az autóból. Az olcsó munkabérek miatt még a szállítással és a vámmal együtt is olcsóbb lehet az autó, mint az új, Kecskeméten is gyártandó B-osztály alternatív hajtású változatai.
A Zhe Jiang Zotye Auto Corpration jelenleg a Daihatsu Terios hasonmásról ismert, mert az tíz országba is exportálják és elektromos hajtású változatot is készítenek belőle, de közben gőzerővel dolgozik a személyautó-piac meghódításán is. Nemrég kezdte meg a Fiat Multipla helyi gyártását Zotye Multiplan néven, lényegében változtatások nélkül. A második Fiat-licenszet azonban már a saját ízlésükhöz igazították. Egészen pontosan a Volkswagen Golf VI orrát szabták rá a lépcsős hátú kisautóra. A sok ragasztószalag ne ijesszen meg senkit, a képeken még egy előszériás példány látható, a sorozatgyártású autókon már hagyományos módon, csavarokkal oldják meg a lökhárító rögzítését. A Shanghai Automotive Industry Corporation, azaz a Sanghaji Autóipari Vállalat már régebben vásárolta meg az MG Rover autógyárat. Egészen addig azt hitte mindenki Európában, hogy piacot vesznek a kínaiak, amíg ki nem derült: behajózták a gyártósorokat, és azok már úton vannak a Távol-Keletre. Eleinte még változatlan formában készültek a Rover 75-ösök Kínában, de néhány gyors módosítással a helyi ízléshez igazították azt a formatervezők. Most egy komolyabb modellfrissítés van készülőben, hatalmas méretű fényszórók, Audikat megszégyenítő hűtőrács, nagyobb méretű hátsó lámpák jelentik a legnagyobb újdonságot. Hol az eredeti Rover 75 klasszikus, brit szépsége? Elvérzett a kínai vásárlókért folytatott harcban, akiknek csak az számít hogy minél több króm csillogjon az autón.
A Guangzhou Automotive Industry Corporation, azaz Guangzhoui Autóipari Vállalat többek között a Hondával ápol partneri viszonyt, de ez nem akadályozza meg őket abban, hogy saját autókat készítsenek. Értsd megvásároljanak egy, Európában már levetett padlólemezt. A Guangzhou Trumpchi névre keresztelt limuzin formáját bármelyik japán autó megirigyelhetné, egészen pontosan a Toyota Avalonnal mutat erős párhuzamokat. Hátul már látszik az európai származás, nagyon béemvés a lámpák és a csomagtér fedél formája. Kitalálják, milyen alapokra épül az autó? Biztosan nem. Nos, leánykori nevén Alfa Romeo 166-ként árulták az autót, erre még bizonyíték is van. A motortérben ugyanis az olaszok kétliteres, Twin Spark négyhengerese dolgozik. Kezdetben, a helyi piac igényeinek megfelelően ugyanis épp azon dolgoznak a mérnökök, hogy indulóként egy 1,6-os alapmotorral és csúcsként egy 2,4-es Mitsubishi négyhengeressel bővítsék a kínálatot. Megtehetik, hiszen jó pénzért megvásárolták a jogokat.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?