Még a legerősebb is takarékosabb lett
Úgy tűnik a szigorú Euro 5-ös előírások teljesítése csak az 1,9-es dízel biturbó változatával lehetséges, ezért az új modellévtől csak ilyeneket kap a Saab 9-3-as. Az alapváltozat 130 lóerős, a középső 160 lóerős, a csúcsváltozat 180 lóerős. A fejlesztés 18 hónapja alatt a megnövekedett teljesítmény ellenére sikerült átlagosan 12 százalékkal csökkenteni a szabványos átlagfogyasztást. A vezérlő számítógép átprogramozásán kívül a váltóáttételeket is az új teljesítményhez igazították. Ezzel párhuzamosan vezérelt generátort kapott az autó, a padló burkolásával csökkentették a légellenállást. A benzinmotoroknál 7 százalékkal csökkent a szabványos fogyasztás.
Nagyjából 4,5 l/100 km a biturbó dízel 9-3-as fogyasztása - 130, 160 vagy 180 lóerővel is
A Saab 9-5-ös kínálata 1,6 literes, 180 lóerős benzines turbómotorral gyarapodik az új modellévre. Ezen kívül a kétliteres, biturbó dízelmotor az XWD összkerékhajtással is választható lesz. A kétliteres turbómotornak egy E85-tel is üzemelő változatával bővült a kínálat, a 220 lóerős teljesítményű, 350 Nm nyomatékú négyhengeres első- és összkerékhajtással is kérhető. Az automatikus váltóval szerelt modellekhez új, távolságtartó tempomat is rendelhető, amely a 0-180 km/h-s sebességtartományban képes követni az előtte haladó autót.
Mostmár képes megemészteni az E85-öt is a Saab 9-5