Elszállt Michelisz Seatjának motorja
Nem volt szerencséje Michelisznek
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az időmérőn felrobbant Michelisz motorja, így a valenciai hétvégén csak egy 11. és 12. helyezéssel lehetett gazdagabb. Sovány vigasz, hogy a warm upot megnyerte.
Ezzel Michelisz először nem jutott be a Q1-be és csak a 12. helyről rajtolhatott. Innen nagy csodákat nem lehet várni, ráadásul úgy, hogy a rajt utáni tülekedésben őt is kitolták a murvára – ez egy ilyen sport, nem mindig fér el annyi autó a kanyarban, amennyi egyszerre szeretné bevenni. Szóval visszaesett még négy helyet és a 16.-ról próbált felzárkózni, amiből végül 11. lett. Ha nem is az az eget verő eredmény, azért legalább láthattunk tőle egy-két előzést.
A második futamban kívülről nézve mintha kicsit gyengélkedett volna az autója, amelyet később a csapat is megerősített. A telemetriai adatokból ők látták, hogy Norbi nyomta (volna) kockáztatott is, de nem haladt. Az, hogy ebben a futamban 12. lett, csak egy számadat, azonban ennél sokkal rosszabb volt olvasni, hogy az újabb technikai gondok – nyilvánvalóan ezért volt lassabb az autója – Micheliszt és csapatát a Zengő Dension Teamet is meglehetősen demoralizálták.
Még szerencse, hogy igazi őrültekről van szó, akik a hat hét múlva esedékes okayamai futamra biztosan összekapják magukat, és rajtuk nem fog múlni a siker. Egyszer pedig a technika és a szerencse is talán melléjük áll.
Jó hír viszont, hogy mindezek ellenére Michelisz megőrizte vezető helyét az újonckupában.
Sőt! A Zengő Dension Team még egy sikert könyvelhetett el a spanyol kikötővárosban. A túraautó világbajnokság betétfutamaként megrendezett SEAT León Európa-kupát zsinórban másodszorra nyerte meg a csapat. 2009-ben Michelisz lett ennek a sorozatnak a bajnoka, az idén pedig Wéber Gábor.
Ami azt illeti jövőre őt is megnézném a túraautó vb-n, még azon az áron is, ha ez a Formula–1-es kommentátori állásának felfüggesztését jelentené.
Az 1. verseny végeredménye:
- Gabriele Tarquini, SEAT 23:11,124
- Yvan Muller, Chevrolet +0,513
- Robert Huff, Chevrolet +6,318
- Jordi Gené, SEAT +9,949
- Andy Priaulx, BMW +10,544
- Tiago Monteiro, SEAT +11,666
- Fredy Barth, SEAT +13,734
- Alain Menu, Chevrolet +14,521
- Michel Nykjaer, SEAT +16,586
- Tom Coronel, SEAT +17,217
- Michelisz Norbert, SEAT +17,929
A 2. verseny végeredménye:
- Tiago Monteiro, SEAT 23:29,770
- Yvan Muller, Chevrolet +0,719
- Gabriele Tarquini, SEAT +3,455
- Andy Priaulx, BMW +3,785
- Jordi Gené, SEAT +4,183
- Robert Huff, Chevrolet +4,982
- Michel Nykjaer, SEAT +7,248
- Augusto Farfus, BMW +7,825
- Tom Coronel, SEAT +9,024
- Kristian Poulsen, BMW +10,125
- Alain Menu, Chevrolet +13,356
- Michelisz Norbert, SEAT +15,226
A világbajnokság állása:
- Muller 265
- Priaulx 240
- Tarquini 236
- Huff 196
- Monteiro 158
- Menu 149
- Farfus 149
- Coronel 122
- Gené 61
- Turkington 60
- Barth 52
- Nykjaer 48
- Michelisz 46
Gyártók bajnoksága:
- Chevrolet 569
- SEAT 524
- BMW 491
Újoncbajnokság
- Michelisz 129
- Barth 125
- Nykjaer 11
- O’Young 82
- Bennani 71
- Vaulkhard 61