Tomi nem adja fel
A technika kibabrált Kiss Pál Tamással
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nehéz hétvégéje volt Kiss Pál Tamásnak a Brit Formula Renault-bajnokságban, ahol műszaki hiba hátráltatta az időmérőn, a második futamon pedig baleset miatt kiesett.
„Nagyon csalódott vagyok” – mondta Kiss Pál Tamás. „Gyakorlatilag az időmérőn elúszott az egész hétvégém, és az a legbosszantóbb, hogy nem az én hibámból. Elég nagy hátrányba kerültem, de nem adom fel. Brands Hatchben meg kell nyernem mind a két utolsó futamot.”
Tomi szereplése pedig nagyon biztatóan indult a hétvégén. A Brit Formula Renault-bajnokság két szabadedzését a Formula Renault Európa-kupa mezőnyével közösen tartották, ahol a 39 fősre bővült mezőnyből is a második, harmadik időket autózta, aztán az időmérőn valami elromlott.
„A szabadedzések nagyon biztatóak voltak, aztán az időmérőn hirtelen 1,3 másodpercet kaptam Blomqvisttól és Williamsontól. Végül pedig a mérnököm közölte, hogy 12. vagyok. Nem értettem a dolgot, és már magamban kezdtem kételkedni, hogy elfelejtettem vezetni, de aztán átnéztük a telemetriai adatokat és kiderült, hogy a célegyenesben hét-nyolctized másodpercet kaptam a csapattársamtól. Ez egyértelműen motorhibára utalt. Később kiderült, hogy a befecskendező sor hibásodott meg, amit a versenyre ugyan kicseréltek, de az időmérő eredményén ez már nem változtatott.”
Az első verseny ehhez képest nem sikerült rosszul Tominak, hiszen igen kemény mezőnyben hat helyet javított és feljött a hatodik helyre.
[kepallobal=463115][/kepallobal] „Az első versenyem eredményével elégedett voltam. A 12. helyről rajtolva nem tudsz nagy csodát művelni. Sikerült utolérnem a harmadik, negyedik, ötödik autóból álló bojt, de az előzésre már nem volt idő. Ha úgy nézzük, hogy a 12. helyről rajtolva a harmadik helyért voltam versenyben, akkor az nem rossz. Az időmérő után ez a verseny egy kicsit visszaadta az önbizalmamat.”
A második futamban ennél jobb helyezést kellett volna Tominak elérnie, hogy tartani tudja az előnyét a bajnokságban, de ez nem sikerült, mivel az első körben ütközött és kiesett.
„A bajnokság húsz futamából a két legrosszabb eredményt mínuszolni kell. Nekem egy hetedik és egy hatodik helyezésem volt eddig a legrosszabb, így ha nem végzek az ötödik helyen, vagy annál jobban, akkor akár ki is eshettem volna. Ez sajnos így is történt. A rajt után 2-3 helyet sikerült javítanom. Amikor a visszafordító elé értem, egy előzésben kezdtem, már bent voltam a másik autó mellett, és csak akkor láttam, hogy előttem három autó is áll, várják, hogy betudjanak fordulni. Megállni már nem tudtam, ezért belecsúsztam az előttem lévőbe, eltört a futóművem és kiestem.”
„Nem volt olyan nagy hiba, ennél sokkal nagyobbakat is láttunk az idén, de a végeredményen nem változtat. Vezetői hiba volt, mert rosszul mértem fel a helyzetet. Egy kicsit keményebben támadtam a rajtnál, de úgy érzem, hogy felesleges kockázatot nem vállaltam.”
„Nagyon eltökélt vagyok, nem adom fel. Mindent elkövetek, hogy az utolsó két versenyen nyerni tudjak. Miután nem én vezetem a bajnokságot, a nyomás is leesett a vállamról. Végeztem egy számítást, nekem mind a két versenyt meg kellene nyernem nekik (Blomqvist és Williamson) pedig a negyedik-ötödik helyen kellene végezniük.”
17. futam, Silverstone végeredménye
- Lewis Williamson, Manor Competition 25:47,735
- Tom Blomqvist, Fortec Motorsport +1,407
- R. Christodoulou, Fortec Motorsport +11,716
- Ollie Millroy, Manor Competition +12,550
- Will Stevens, Manor Competition +13,735
- Kiss Pál Tamás, Atech GP +13,900
- Nick Yelloly, Atech GP +14,123
- R. Foster-Jones, CRS Racing +15,211
- Hugo Valente, Tech 1 Racing +16,003
- Alex Lynn, Fortec Motorsport +16,577
- Alex Riberas, Epsilon Euskadi +17,575
- Thomas Hylkema, Manor Competition +22,891
- Fabio Gamberini, Mark Burdett Motorsport +23,949
- Michael Lyons, CRS Racing +31,893
- Yann Cunha, CRS Racing +32,732
- G.Venturini, Epsilon Euskadi +36,691
- Arthur Pic, Tech 1 Racing +1 kör
Kiesett versenyzők:
- Harry Tincknell,CRS Racing 10. kör
- M.Stöckinger, Atech GP 8. kör
- Joe Crook, Scorpio Motorsport 7. kör
- André Negrão, Cram Competition 7. kör
- Aaro Vainio, Tech 1 Racing 3. kör
18. futam, Silverstone végeredménye
- Lewis Williamson, Manor Competition 26:30,505
- Tom Blomqvist, Fortec Motorsport +0,591
- R.Christodoulou, Fortec Motorsport +1,356
- Nick Yelloly, Atech GP +8,216
- Will Stevens, Manor Competition +10,313
- M.Stöckinger, Atech GP +10,784
- Ollie Millroy, Manor Competition +11,597
- Harry Tincknell, CRS Racing +12,180
- Aaro Vainio, Tech 1 Racing +12,405
- Arthur Pic, Tech 1 Racing +12,984
- Hugo Valente, Tech 1 Racing +18,431
- R. Foster-Jones, CRS Racing +18,579
- André Negrão, Cram Competition +21,561
- G. Venturini, Epsilon Euskadi +22,384
- Thomas Hylkema, Manor Competition +34,973
- Michael Lyons, CRS Racing +40,311
- Yann Cunha, CRS Racing +41,623
- Alex Lynn, Fortec Motorsport +1:31,135
- Alex Riberas, Epsilon Euskadi +1 kör
Kiesett versenyzők:
- Joe Crook, Scorpio Motorsport 10. kör
- Fabio Gamberini, Mark Burdett Motorsport 8. kör
- Kiss Pál Tamás, Atech GP 1. kör
- Tom Blomqvist 436
- Lewis Williamson 427
- Kiss Pál Tamás 408
- Will Stevens 395
- Harry Tincknell 339
- Ollie Millroy 300
A Michelin Brit Formula Renault-bajnokság 2010-es versenynaptára
- 1-2. futam, április 3-4. Thruxton
- 3-4. futam, április 24-25. Rockingham
- 5-6. futam, május 1-2. Brands Hatch
- 7-8. futam, június 5-6. Oulton Park
- 9-10. futam, június 19-20. Croft
- 11-12. futam, augusztus 7-8. Snetterton
- 13-14. futam, augusztus 21-22. Silverstone
- 15-16. futam, szeptember 4-5. Knockhill
- 17-18. futam, szeptember 18-19. Silverstone
- 19-20. futam, október 9-10. Brands Hatch