Tomi nem adja fel

A technika kibabrált Kiss Pál Tamással

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nehéz hétvégéje volt Kiss Pál Tamásnak a Brit Formula Renault-bajnokságban, ahol műszaki hiba hátráltatta az időmérőn, a második futamon pedig baleset miatt kiesett.

Nem járt szerencsével Kiss Pál Tamás a Brit Formula Renault-bajnokság utolsó előtti állomásán, Silverstone-ban. Az időmérőn meghibásodott autója befecskendezője, ami miatt csak a 12. helyről rajtolt mind a két futamban. Az első versenyen sikerült hat helyet előrelépnie és a hatodikon végzett, a másodikon azonban az első körben ütközött és kiesett. Így egy fordulóval (két versennyel) a bajnokság vége előtt a harmadik helyre csúszott vissza.
„Nagyon csalódott vagyok” – mondta Kiss Pál Tamás. „Gyakorlatilag az időmérőn elúszott az egész hétvégém, és az a legbosszantóbb, hogy nem az én hibámból. Elég nagy hátrányba kerültem, de nem adom fel. Brands Hatchben meg kell nyernem mind a két utolsó futamot.”
Tomi szereplése pedig nagyon biztatóan indult a hétvégén. A Brit Formula Renault-bajnokság két szabadedzését a Formula Renault Európa-kupa mezőnyével közösen tartották, ahol a 39 fősre bővült mezőnyből is a második, harmadik időket autózta, aztán az időmérőn valami elromlott.
„A szabadedzések nagyon biztatóak voltak, aztán az időmérőn hirtelen 1,3 másodpercet kaptam Blomqvisttól és Williamsontól. Végül pedig a mérnököm közölte, hogy 12. vagyok. Nem értettem a dolgot, és már magamban kezdtem kételkedni, hogy elfelejtettem vezetni, de aztán átnéztük a telemetriai adatokat és kiderült, hogy a célegyenesben hét-nyolctized másodpercet kaptam a csapattársamtól. Ez egyértelműen motorhibára utalt. Később kiderült, hogy a befecskendező sor hibásodott meg, amit a versenyre ugyan kicseréltek, de az időmérő eredményén ez már nem változtatott.”

Az első verseny ehhez képest nem sikerült rosszul Tominak, hiszen igen kemény mezőnyben hat helyet javított és feljött a hatodik helyre.
[kepallobal=463115][/kepallobal] „Az első versenyem eredményével elégedett voltam. A 12. helyről rajtolva nem tudsz nagy csodát művelni. Sikerült utolérnem a harmadik, negyedik, ötödik autóból álló bojt, de az előzésre már nem volt idő. Ha úgy nézzük, hogy a 12. helyről rajtolva a harmadik helyért voltam versenyben, akkor az nem rossz. Az időmérő után ez a verseny egy kicsit visszaadta az önbizalmamat.”
A második futamban ennél jobb helyezést kellett volna Tominak elérnie, hogy tartani tudja az előnyét a bajnokságban, de ez nem sikerült, mivel az első körben ütközött és kiesett.
„A bajnokság húsz futamából a két legrosszabb eredményt mínuszolni kell. Nekem egy hetedik és egy hatodik helyezésem volt eddig a legrosszabb, így ha nem végzek az ötödik helyen, vagy annál jobban, akkor akár ki is eshettem volna. Ez sajnos így is történt. A rajt után 2-3 helyet sikerült javítanom. Amikor a visszafordító elé értem, egy előzésben kezdtem, már bent voltam a másik autó mellett, és csak akkor láttam, hogy előttem három autó is áll, várják, hogy betudjanak fordulni. Megállni már nem tudtam, ezért belecsúsztam az előttem lévőbe, eltört a futóművem és kiestem.”
„Nem volt olyan nagy hiba, ennél sokkal nagyobbakat is láttunk az idén, de a végeredményen nem változtat. Vezetői hiba volt, mert rosszul mértem fel a helyzetet. Egy kicsit keményebben támadtam a rajtnál, de úgy érzem, hogy felesleges kockázatot nem vállaltam.”
Ráadásul Tomi ellenfelei jól szerepeltek ezen a hétvégén, Lewis Williamson mind a két versenyt megnyerte, Tom Blomqvist pedig mind a kétszer a második lett. Ezzel Blomqvist 436 ponttal átvette a vezetést a bajnokságban, Williamson 427-tel a második, Kiss Pál Tamás pedig az idén először leszorult a pontverseny éléről és 408 ponttal a harmadik helyen áll. Ha minden versenyzőtől levonjuk a két legrosszabb eredményét, akkor kicsit kedvezőbb a helyzet, Tomi hátránya csak 18 pont. A két utolsó futam győzelméért pedig összesen 64 pont jár.
„Nagyon eltökélt vagyok, nem adom fel. Mindent elkövetek, hogy az utolsó két versenyen nyerni tudjak. Miután nem én vezetem a bajnokságot, a nyomás is leesett a vállamról. Végeztem egy számítást, nekem mind a két versenyt meg kellene nyernem nekik (Blomqvist és Williamson) pedig a negyedik-ötödik helyen kellene végezniük.”
17. futam, Silverstone végeredménye
  1. Lewis Williamson, Manor Competition 25:47,735
  2. Tom Blomqvist, Fortec Motorsport +1,407
  3. R. Christodoulou, Fortec Motorsport +11,716
  4. Ollie Millroy, Manor Competition +12,550
  5. Will Stevens, Manor Competition +13,735
  6. Kiss Pál Tamás, Atech GP +13,900
  7. Nick Yelloly, Atech GP +14,123
  8. R. Foster-Jones, CRS Racing +15,211
  9. Hugo Valente, Tech 1 Racing +16,003
  10. Alex Lynn, Fortec Motorsport +16,577
  11. Alex Riberas, Epsilon Euskadi +17,575
  12. Thomas Hylkema, Manor Competition +22,891
  13. Fabio Gamberini, Mark Burdett Motorsport +23,949
  14. Michael Lyons, CRS Racing +31,893
  15. Yann Cunha, CRS Racing +32,732
  16. G.Venturini, Epsilon Euskadi +36,691
  17. Arthur Pic, Tech 1 Racing +1 kör


Kiesett versenyzők:
  1. Harry Tincknell,CRS Racing 10. kör
  2. M.Stöckinger, Atech GP 8. kör
  3. Joe Crook, Scorpio Motorsport 7. kör
  4. André Negrão, Cram Competition 7. kör
  5. Aaro Vainio, Tech 1 Racing 3. kör


18. futam, Silverstone végeredménye
  1. Lewis Williamson, Manor Competition 26:30,505
  2. Tom Blomqvist, Fortec Motorsport +0,591
  3. R.Christodoulou, Fortec Motorsport +1,356
  4. Nick Yelloly, Atech GP +8,216
  5. Will Stevens, Manor Competition +10,313
  6. M.Stöckinger, Atech GP +10,784
  7. Ollie Millroy, Manor Competition +11,597
  8. Harry Tincknell, CRS Racing +12,180
  9. Aaro Vainio, Tech 1 Racing +12,405
  10. Arthur Pic, Tech 1 Racing +12,984
  11. Hugo Valente, Tech 1 Racing +18,431
  12. R. Foster-Jones, CRS Racing +18,579
  13. André Negrão, Cram Competition +21,561
  14. G. Venturini, Epsilon Euskadi +22,384
  15. Thomas Hylkema, Manor Competition +34,973
  16. Michael Lyons, CRS Racing +40,311
  17. Yann Cunha, CRS Racing +41,623
  18. Alex Lynn, Fortec Motorsport +1:31,135
  19. Alex Riberas, Epsilon Euskadi +1 kör


Kiesett versenyzők:
  1. Joe Crook, Scorpio Motorsport 10. kör
  2. Fabio Gamberini, Mark Burdett Motorsport 8. kör
  3. Kiss Pál Tamás, Atech GP 1. kör

A Michelin Brit Formula Renault-bajnokság állása a 16. futam után:
  1. Tom Blomqvist 436
  2. Lewis Williamson 427
  3. Kiss Pál Tamás 408
  4. Will Stevens 395
  5. Harry Tincknell 339
  6. Ollie Millroy 300


A Michelin Brit Formula Renault-bajnokság 2010-es versenynaptára
  1. 1-2. futam, április 3-4. Thruxton
  2. 3-4. futam, április 24-25. Rockingham
  3. 5-6. futam, május 1-2. Brands Hatch
  4. 7-8. futam, június 5-6. Oulton Park
  5. 9-10. futam, június 19-20. Croft
  6. 11-12. futam, augusztus 7-8. Snetterton
  7. 13-14. futam, augusztus 21-22. Silverstone
  8. 15-16. futam, szeptember 4-5. Knockhill
  9. 17-18. futam, szeptember 18-19. Silverstone
  10. 19-20. futam, október 9-10. Brands Hatch

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?