Azt mondják, vagy az egyik, vagy a másik - hogy képben legyünk, balra a Chevrolet Volt, jobbra a zéró emissziós Nissan Leaf
Kezdjük a dolog PR részével. A
Green Car of the Year 2011 zsűrijéből egyedül Carl Pope, a Sierra Club elnökének a neve cseng ismeretlenül, hiszen a talkshow király, egyben autóbolond Jay Leno, a tengerbiológus és kutató Jean-Michel Cousteau, valamint az amerikai sportautó építés pápája, Carroll Shelby nem szorul különösebb bemutatásra. Az ő szavazatuk egyformán döntő lesz 2010. november 18-án, mikor is kiderül, melyik autó nyeri el a büszke címet. Nézzük a jelölteket.
Ez a futottak még mezőnye? Nem tudhatjuk, hiszen a Hyundai Sonata Hybrid, a Lincoln MKZ Hybrid, és a Ford Fiesta is befutó lehet
Itt éppen búvárkodik, de hamarosan szavazni fog Jean-Michel Cousteau
A bennfentesek két favorit párbajáról pusmognak: a képzeletbeli arénában a
Chevrolet Volt és a
Nissan Leaf néz egymással farkasszemet. A technológia eltérő, amíg az amerikai autó - haladási sebességtől függően - 40-80 km megtétele után benzinmotoros üzemre vált, és közel 500 kilométeres hatótávolságot tud felmutatni, addig a tisztán elektromos meghajtású japán kocsi a 160 kilométeres táblánál töltőért kiált, mert nincs tovább, az akku nagyjából ennyit bír. A
Hyundai Sonata Hybrid 2,4 literes, benzines erőforrása 30 kilowattos villanymotorral alkot párost, és így ér el kedvező fogyasztást, továbbá van egy hibrid luxusautó is a Top Five csapatban, a
Lincoln MKZ. Az egyetlen „villanymentes” versenyző az amerikai piacra kissé átgyúrt
Ford Fiesta, amely az
általunk is kipróbált 1,6 literes, 120 lóerős benzinmotorjával szeretne győzni. Szűk egy hónapon belül megtudhatjuk, sikerült-e.