Faragjunk Audit

Audi E-tron a szoborautó

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Öt hónap alatt készült el, száz méter távolságból kellett megszemlélni és 17 dizájner dolgozott az Audi E-tron tanulmányautón.

Az autó az első lépéstől a kész kiállítási darabig öt hónap alatt készült el, és egyfajta verseny volt a 17 dizájner között. A koncepció felvázolása után négy csapatot választottak ki, akik közül a két legjobb kapott két hetet, hogy számítógépen háromdimenziós modellt készítsen a terveiből. Ezt követte az autó körvonalainak életnagyságú kifaragása, és jöhetett is a főpróba. Akármennyire is mindent tudnak ma már a számítógépek, a végső döntést nem a monitor előtt hozták meg, hanem egy nagy speciális módszert alkalmazva, szemrevételezték az autót. Méghozzá nem is akárhogyan. A kész modelleket kivitték egy tesztpályára, hogy napfény mellett tudják megnézni őket és az Audi szabványnak megfelelően száz méter távolságból kellett megvizsgálni az autót, hogy valóban szemet vonzó látvány-e.
Amint ezen átesett a modell, visszavitték a műhelybe, ahol a dizájner csapat az apró részletek kidolgozásával foglalkozott, mint például az ajtókilincs kialakítása, de például nagy hangsúlyt fektettek a kerekekre is, amelyek mindegyike összesen hatvan alkatrészből állt össze.

A már működőképes modellt karbonból készítették, mert ezt az anyagot még kész állapotában is lehet kicsit módosítani, vágni, csiszolni, míg a fém ekkora szabadságot nem engedélyez.
A kiállítási darab, természetesen az utolsó pillanatban lett kész, és a százméteres tesztet a standon egész közelről is kiállta.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?