Illatos utasterek, speciális effektek a zacskóból

Wunderbaum és társai - autóillatosító körkép

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Légfrissítő körképünkben a piac legkeresettebb, legnépszerűbb autóillatosító termékeit mutatjuk be - árakkal.


„Szerintem az autóillatosítónak inkább történelme van, mint funkciója, az autózás kezdeti stádiumában ugyanis az utasterek még nem voltak annyira kellemes illatúak, mint ma. Könnyen beszökött például a működő motor kellemetlen szaga, de a szállítmány miatt is bosszankodhatott a sofőr. A mai gépjárművek már jól szigeteltek, modernek, kellemesek, az emberek mégis szeretik őket illatosítani és folytatják ezt a régi hagyományt. Az illatosítók ráadásul gyakran lépnek elő autós kiegészítőkké, ma már hihetetlen szín- és formagazdagságban kaphatók” – kezdi beszélgetésünket Török János, a Nefelejts Kft.[/url] ügyvezetője.
„Nálunk a Wunderbaum karton alapú termékei a legkeresettebbek, talán éppen azért, mert ezeknek is hagyománya van. Ezt a márkát 1952 óta gyártják, eleinte még csak Royal Pine, azaz királyi fenyő illatban lehetett kapni. Innét a formája! Sokan azt hiszik, német találmány, pedig Amerikából indult szó szerint világhódító útjára. Magyarországon már a pártállami időben is használták, amikor még csak maszek autósboltok voltak és úgy csempészték be őket az országba. A kis fenyőfák hat hétig hatásosak, ez idő alatt fokozatosan kell levágni a fóliát, különben az illat nagyon erős lesz és nem is tart olyan soká. A fogyasztói ára 342 forint, bizonyára ez is közrejátszik abban, hogy messzemenően ebből a márkából adunk el a legtöbbet. Léteznek különböző minőségű másolatai, talán 80-100 forinttól kínálhatják őket. Nálunk csak az eredeti kapható.” – folytatja.
A Wunderbaum valóban széles kínálattal készül, még évszaknak megfelelő termékeik is vannak. Örök és az eladásokat vezető kedvenc a sárga színű kis fenyőfa, amely édes vaníliás jellegű és kedvelt a "tavaszi mezőt" idéző sötétzöld fajta. Mióta bemutatták, nagy siker az úgynevezett "sportos" és az „újautó illat” is, nyáron általában felkapják a görögdinnyét, télen a fahéjas almát. Olyan is akad, aki a design szerint választ, lassan várható például a hópihés mintázatúnak a szezonja – egyébként az egész autóillatosítózás a hideg hónapokban népszerűbb. Ilyenkor jóval több légfrissítő termék fogy, mint nyáron, talán mert az emberek vágynak az elmúlt élményekre, színekre, ízekre és illatokra vagy egy kevésbé romantikus elképzelés szerint ilyenkor nem szellőztetnek annyit és ezért nagyobb az igényük ezekre a kiegészítőkre. Sokan szín alapján is választanak, a hölgyek például általában kedvelik a rózsaszínt és a pirosat, s ezzel összehangolva az eper, cseresznye, papaya vagy karibi álom fantázianevű termékeket.

A férfiak kicsit merészebbek, jellemzően nekik készült a legújabb fekete színű Black Classic légfrissítő vagy a bőr illatú (!) és mintázatú Echtlederként keresendő variáció. Török úr szerint olyanok is vannak, akik autóeladásnál vetik be ezeket a "trükköket", egyébként ezen kívül is számos speciális effekttel találkozhatunk. A már említett bőr- és újautó illatok mellett létezik például anti-tobacco termék, amely a dohányszagot semlegesíti az autóban. Nagy kocsiba extra erős, nagyobb méretű változatokat is kapni.
Egyébként, néhány termékek dobozain elég elgondolkodtató marketingszövegeket olvasni. Így létezik hypoallergén, komfortos (?), de természetes frissességet vagy lágy szellőt ígérő termék is. De térjünk vissza a körképhez!
„Rögtön a Wunderbaum után következnek népszerűségben a különböző aromaolajok, amelyektől az állaguk miatt még mindig sokan félnek. Erre semmi okuk, fokozatosan párolognak el és nem hagynak semmilyen „foltot” az autóban. Mi a Fresh Way márkát tartjuk, amely 605 forintba kerül és három hónapig hatásos. A különböző jól behatárolható illatok mellett férfiaknak való fantázia parfümöket is készítenek, szerintem a legkellemesebb a Feeling (magyarul: érzés) nevű.” – s valóban, elég kellemes, noha magam nem vagyok autóillatosító párti. Valahogy eddig mind olyan műnek és idegennek tűnt. Török úr azt mondja, mindenki megtalálhatja a maga kedvencét, csak keresni kell. Azonban a hölgyek kicsit hátrányban vannak, sok márka az unisex illatok mellett inkább a férfiakra épít, hiszen jellemzően ők fordulnak meg az autósboltokban vagy kanyarodnak be a bevásárlóközpontok tematikus osztályaira.
„A harmadik nagy csoport nálunk a különböző gélek, zselék csoportja. Ezek is tovább tartanak, jellemzően kettő-négy hónapig, s ugyan jelenleg kevésbé keresik őket, számomra azért kedves, mert egy remek magyar termék is van ebben a kategóriában a piacon. Ez a Prevent, amelyet Szegeden gyártanak. Ezen kívül a My Shaldan, Turtle Wax, Ambi Pur termékeit tartjuk. Jellemzően két fajtát kínálunk a csoporton belül is, az egyik dobozban a műszerfalra vagy az ülés alá tehető és ezek 648-1452 forint közt kaphatók[/url], a másik univerzális klipszekkel a szellőztetőre csíptethető. Utóbbiak után is tölthetőek,az alap készülék 833 forintba, az utántöltő 555 forintba kerül.” – zárja sorait.
Persze ezeknél az alap kategóriáknál nem feltétlen jobb, de megjelenésre mindenképp különlegesebb termékeket is találhatunk, például illatos macikat vagy mp3-lejátszó formájú autóillatosítót. Ilyenekkel például benzinkutakon találkozhatunk, de én már virágosnál is láttam belőlük. A lényeg, hogy a csajosabb darabokat ott keressük, ahol az eladók logikája szerint a hölgyek is gyakran megfordulhatnak - s az árukészlet így nem marad a nyakukon!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?