Illatos utasterek, speciális effektek a zacskóból
Wunderbaum és társai - autóillatosító körkép
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Légfrissítő körképünkben a piac legkeresettebb, legnépszerűbb autóillatosító termékeit mutatjuk be - árakkal.
„Szerintem az autóillatosítónak inkább történelme van, mint funkciója, az autózás kezdeti stádiumában ugyanis az utasterek még nem voltak annyira kellemes illatúak, mint ma. Könnyen beszökött például a működő motor kellemetlen szaga, de a szállítmány miatt is bosszankodhatott a sofőr. A mai gépjárművek már jól szigeteltek, modernek, kellemesek, az emberek mégis szeretik őket illatosítani és folytatják ezt a régi hagyományt. Az illatosítók ráadásul gyakran lépnek elő autós kiegészítőkké, ma már hihetetlen szín- és formagazdagságban kaphatók” – kezdi beszélgetésünket Török János, a Nefelejts Kft.[/url] ügyvezetője.
A Wunderbaum valóban széles kínálattal készül, még évszaknak megfelelő termékeik is vannak. Örök és az eladásokat vezető kedvenc a sárga színű kis fenyőfa, amely édes vaníliás jellegű és kedvelt a "tavaszi mezőt" idéző sötétzöld fajta. Mióta bemutatták, nagy siker az úgynevezett "sportos" és az „újautó illat” is, nyáron általában felkapják a görögdinnyét, télen a fahéjas almát. Olyan is akad, aki a design szerint választ, lassan várható például a hópihés mintázatúnak a szezonja – egyébként az egész autóillatosítózás a hideg hónapokban népszerűbb. Ilyenkor jóval több légfrissítő termék fogy, mint nyáron, talán mert az emberek vágynak az elmúlt élményekre, színekre, ízekre és illatokra vagy egy kevésbé romantikus elképzelés szerint ilyenkor nem szellőztetnek annyit és ezért nagyobb az igényük ezekre a kiegészítőkre. Sokan szín alapján is választanak, a hölgyek például általában kedvelik a rózsaszínt és a pirosat, s ezzel összehangolva az eper, cseresznye, papaya vagy karibi álom fantázianevű termékeket.
A férfiak kicsit merészebbek, jellemzően nekik készült a legújabb fekete színű Black Classic légfrissítő vagy a bőr illatú (!) és mintázatú Echtlederként keresendő variáció. Török úr szerint olyanok is vannak, akik autóeladásnál vetik be ezeket a "trükköket", egyébként ezen kívül is számos speciális effekttel találkozhatunk. A már említett bőr- és újautó illatok mellett létezik például anti-tobacco termék, amely a dohányszagot semlegesíti az autóban. Nagy kocsiba extra erős, nagyobb méretű változatokat is kapni.
Egyébként, néhány termékek dobozain elég elgondolkodtató marketingszövegeket olvasni. Így létezik hypoallergén, komfortos (?), de természetes frissességet vagy lágy szellőt ígérő termék is. De térjünk vissza a körképhez!
Persze ezeknél az alap kategóriáknál nem feltétlen jobb, de megjelenésre mindenképp különlegesebb termékeket is találhatunk, például illatos macikat vagy mp3-lejátszó formájú autóillatosítót. Ilyenekkel például benzinkutakon találkozhatunk, de én már virágosnál is láttam belőlük. A lényeg, hogy a csajosabb darabokat ott keressük, ahol az eladók logikája szerint a hölgyek is gyakran megfordulhatnak - s az árukészlet így nem marad a nyakukon!