Új Micra: elég a cukiságból, vissza a gyökerekhez!
Új Nissan Micra bemutató 2010
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Vezettük az új Micra első példányait. Szélesebb vevőkört szólít meg a Nissan új kisautójával.
Nissan Micra. Két, teljesen eltérő kép jelenik meg az ember lelki szemei előtt ennek a jól ismert típusnévnek a hallatára. Van, akinek egy kicsi, de egyszerűsége ellenére is igényesen megépített, elpusztíthatatlan kisautó ugrik be. A másik képen viszont egy csajosan cukika kis divatgombóc autó jelenik meg. Bizony két, teljesen más filozófiát testesített meg a Micra első két, illetve a most kifutó 3. generációja.
Az új Micra bemutatóján már a díszletek is jelzik, melyik vérvonalat viszi tovább az új generáció, szokatlan módon a régebbi változatok egy-egy példányát állították be a terembe, ezzel is a fejünkbe verve: szakítva a trendi-csajszi vonulattal, a Micra ismét a precíz, tartós japán kisautó mintáját igyekszik követni.
Amíg csak az előadást hallgattuk, stimmelt is a dolog. Mindent megtudhattunk az autó csak minimálisan növekvő méreteiről, ami viszont a legfontosabb helyeket érinti - tengelytáv 2450 mm, hossz 3780 mm -, kényelmesebb lett a vezetési helyzet, és a hátsó ülésen utazóknak is jut elegendő láb-, és az előddel ellentétben fejtér a kizárólag ötajtósként készülő karosszériában. A külső méretek a nagyon szűk, 9 méteres fordulókörrel együtt továbbra is könnyű városi manőverezhetőséget biztosítanak. A pöttöm karosszéria csekély önsúllyal párosul, ami a dinamikus (a Nissan az agilis szót használja) mozgás záloga a motor viszonylag kis, 80 lóerős teljesítménye ellenére.
Mert az új Micra 80 lóerős, és kész! Mozgatásáról az első időkben ugyanis egyetlen, vadi új, háromhengeres, 1,2-es benzinmotor gondoskodik, kedvező, 4,8 l/100 km-es kombinált fogyasztással, az ehhez tartozó csekély, 115 g/km-es CO₂ kibocsátás mellett. A háromhengeres motorokra jellemző rázkódások, illetve a zaj csökkentésére a nem homogén lendkeréktől a kiegyenlítő tárcsáig minden fifikás megoldást bevetettek a tervezők. Váltóban viszont van választás, a megszokott, kézi, ötfokozatú mellett rendelhető a továbbfejlesztett CVT fokozatmentes automata is. Talán jövő ilyenkorra nagyon vonzó alternatívát kap a teljesítményéhes Micra vásárló, egy 99 lóerős, mindössze 4 l/100 km fogyasztású motor formájában. Aki most az 1,5-ös dízelre tippel, hatalmasat téved! A Nissan ugyanis leiskolázza a dízeleket, amikor a háromhengeres direkt-befecskendezéses, turbós változatával produkálja ezeket a számokat!
És, akit nem csupán maga az autó, hanem a háttere is érdekel, annak elmondom, hogy a Micra a Nissan új, V-nevezetű padlólemezére épül, ami további kisautóknak fog alapjául szolgálni a jövőben. Igazi világautónak szánják, Mexikó mellett három ázsiai gyár is ontja majd, hozzánk épp Indiából érkeznek. De ettől nem kell megijedni, hiszen speciálisan európai kivitelt készítenek, az itteni igényekhez igazított futóműhangolással és felszereltséggel. A vásárló mindebből persze csupán egy dolgot fog észrevenni, mégpedig az árcédulán látható barátságos számot! De mielőtt rátérnénk az árakra, forduljunk egyet az autóval!
Teljes, élő valóságában tényleg inkább az első két Micra generáció fazonját, egyszerűségét láthatjuk visszatérni az újszülött megjelenésében, csak néhány stílusjegy utal, (igaz, erősen tompítva) a közvetlen elődre. Az biztos, hogy ezzel a Micrával már nem kizárólag a divatorientált hölgyvezetők járhatnak, ugyanúgy elmegy fiatal családok kocsijának, mint nyugdíjasmobilnak. Az utastér az ígéretekhez híven minden ülőhelyen elfogadható helyet kínál, a csomagtér is hozza a minimálisan elvárható méretet és variálhatóságot. A bemutatón ígért innováció és minőség viszont inkább csak a katalógusba beírható tények formájában létezik, a lehetséges parkolóhelyek hosszát figyelő parkolássegítő rendszernek én nem látom nagy hasznát, de a műszeregység „Mercedeseket idéző LCD-kijelzője” talán a legerősebb túlzás… Mindenesetre az üvöltően egyszerű műanyagok nem hatnak túl kellemtelenül, a dizájn is csak egy kicsit erőltetetten buborékos, talán a szellőzőrendszer kezelőszerveinél, valamint a kormányon elhelyezett gombok esetében vetették el a sulykot.
A motort - az alapjáraton érezhető enyhe vibrációtól eltekintve - tényleg egészen kikupálták, némi kötelező Barkas-hangon kívül semmi nem utal a szokásosnál kevesebb hengerre. Ereje épp elegendő a normál igények kielégítésére, ám meglepő módon a CVT-váltós kivitel valahogy kulturáltabbnak, élhetőbbnek érződött a kézi ötgangosnál. Természetesen a futómű sem képes csodákra, kicsit dobál, kicsit billeg, de összességében mégis szimpatikusan teszi a dolgát, ami nem mondható el az „először semmi, aztán hirtelen satu” fékről, és a meglehetősen érzéketlen kormányról. Persze, mindez egy pár kilométeres próba konklúziója, hamarosan kiadós teszt következik! Az árakat viszont már most is kivesézhetjük! Ezzel el is érkeztünk a Micra kétségtelenül legvonzóbb tulajdonságához, hiszen a bevető akcióban 2 599 000 forint a Visia felszereltségű alapmodell ára, hat légzsákkal, ESP-vel, 3 év garanciával, míg a normál légkondis 2 899 000 forintba kerül.
És, akit nem csupán maga az autó, hanem a háttere is érdekel, annak elmondom, hogy a Micra a Nissan új, V-nevezetű padlólemezére épül, ami további kisautóknak fog alapjául szolgálni a jövőben. Igazi világautónak szánják, Mexikó mellett három ázsiai gyár is ontja majd, hozzánk épp Indiából érkeznek. De ettől nem kell megijedni, hiszen speciálisan európai kivitelt készítenek, az itteni igényekhez igazított futóműhangolással és felszereltséggel. A vásárló mindebből persze csupán egy dolgot fog észrevenni, mégpedig az árcédulán látható barátságos számot! De mielőtt rátérnénk az árakra, forduljunk egyet az autóval!
Teljes, élő valóságában tényleg inkább az első két Micra generáció fazonját, egyszerűségét láthatjuk visszatérni az újszülött megjelenésében, csak néhány stílusjegy utal, (igaz, erősen tompítva) a közvetlen elődre. Az biztos, hogy ezzel a Micrával már nem kizárólag a divatorientált hölgyvezetők járhatnak, ugyanúgy elmegy fiatal családok kocsijának, mint nyugdíjasmobilnak. Az utastér az ígéretekhez híven minden ülőhelyen elfogadható helyet kínál, a csomagtér is hozza a minimálisan elvárható méretet és variálhatóságot. A bemutatón ígért innováció és minőség viszont inkább csak a katalógusba beírható tények formájában létezik, a lehetséges parkolóhelyek hosszát figyelő parkolássegítő rendszernek én nem látom nagy hasznát, de a műszeregység „Mercedeseket idéző LCD-kijelzője” talán a legerősebb túlzás… Mindenesetre az üvöltően egyszerű műanyagok nem hatnak túl kellemtelenül, a dizájn is csak egy kicsit erőltetetten buborékos, talán a szellőzőrendszer kezelőszerveinél, valamint a kormányon elhelyezett gombok esetében vetették el a sulykot.
A motort - az alapjáraton érezhető enyhe vibrációtól eltekintve - tényleg egészen kikupálták, némi kötelező Barkas-hangon kívül semmi nem utal a szokásosnál kevesebb hengerre. Ereje épp elegendő a normál igények kielégítésére, ám meglepő módon a CVT-váltós kivitel valahogy kulturáltabbnak, élhetőbbnek érződött a kézi ötgangosnál. Természetesen a futómű sem képes csodákra, kicsit dobál, kicsit billeg, de összességében mégis szimpatikusan teszi a dolgát, ami nem mondható el az „először semmi, aztán hirtelen satu” fékről, és a meglehetősen érzéketlen kormányról. Persze, mindez egy pár kilométeres próba konklúziója, hamarosan kiadós teszt következik! Az árakat viszont már most is kivesézhetjük! Ezzel el is érkeztünk a Micra kétségtelenül legvonzóbb tulajdonságához, hiszen a bevető akcióban 2 599 000 forint a Visia felszereltségű alapmodell ára, hat légzsákkal, ESP-vel, 3 év garanciával, míg a normál légkondis 2 899 000 forintba kerül.