Alaphelyzetben is sportos a Focus megjelenése, a csúcs gyártására még 2 évet várni kell
Az 1998-ban bemutatott Focus eddig gyártott 10 millió példányából mintegy 6 millió Európában kelt el. A harmadik generációt, mint az 1993-ban megjelent első Mondeóhoz vagy a mostani Fiestához hasonlóan világmodellként nevezi a Ford. A világ 3 kontinensének 120 országában megjelenő Focusok 80 százalékban egyeznek majd. Az első példányok gyártása Észak-Amerikában, Michiganban, négy- és ötajtós karosszériával már megkezdődött, de az európai termelés ma indult el a Ford délnyugat-németországi gyárában, a Saarlouis Összeszerelő Üzemben. Az öreg kontinensen kombi is készül az új Focusból. A helyi igények kielégítésére a Focus gyártása jövőre Oroszországban, 2012-ben pedig Kínában és Thaiföldön is megkezdődik. Ám utóbbi piacokon várhatóan nem szerepelnek majd az olyan fejlett vezetéstámogató rendszerek, mint a Fordban elsőként a Focusokban megjelenő városi koccanásgátló, az aktív parkoló-asszisztens, a sávelhagyásra figyelmeztető, vagy a forgalmi jelzéseket felismerő rendszer, illetve az adaptív, távolságtartós tempomat.
Európában mától, mindhárom karosszériaváltozatával gyártják az új Ford Focust
Az idén 40 éves, a Ford legjelentősebb európai termelő-egységének számító Saarlouis Üzemben a négy- és ötajtós, valamint kombi karosszériaváltozatok mellett 2012-től a
Focus ST gyártása is megkezdődik. A Focusok mellett Kugákat termelő gyárból naponta 1850 autó gördül ki a több, mint 6500 dolgozó munkájaként. Az új Focus bevezetése 500 új munkahelyet teremt a délnyugat-németországi gyárban.