Új hűtőmaszkot fog kapni a Chrysler 300C
Az első generációs Lancia Thema 1984-ben, Torinóban mutatkozott be, és három másik modellel osztozott a műszaki alapokon: az Alfa Romeo 164, a FIAT Croma, valamint a SAAB 9000 voltak a közvetlen rokonok. A 358 000 példányban értékesített típust 1994-től a Kappa, 2002-től a Thesis követte a sorban - egyre lankadó érdeklődéssel - , és úgy tűnik, a jövőre nézve a történelem ismétli önmagát, mert a Thema 2011-től visszatér, de most a Chrysler 300C technikájával felvértezve. Kétségtelen, hogy a Lancia szempontjából ez a leggazdaságosabb megoldás, ráadásul a gyártókapacitás sem okoz majd fejtörést, hiszen a Thema Kanadában (Brampton, Ontario) fog készülni, a 300 C modellel együtt. A bemutatót jövőre, Genfben tartják a Lancia standon, és a tervek szerint az autó kétféle motorral lesz választható. A 3,6 literes, V6-os, benzines Pentastar amerikai adomány, míg a 3.0 V6 Multijet dízel az olasz VM Motori terméke - a Lanciánál úgy vélik, a Thema majd 80 százalékban ez utóbbi, 230 lóerős erőforrással fog gazdára találni. A tervezett mennyiséggel abszolút reálisnak tűnnek a kalkulációk, évi 10-15 ezer autó világszerte eladhatónak tűnik.