Legenda-gyilkos BMW turbómotor
BMW X1 xDrive28 négy hengerrel
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Innen már nincs visszaút: a legendás, soros hathengeres BMW benzinmotort vadonatúj, négyhengeres turbós egység váltja. A sort az X1 nyitja a Genfi Autószalon után.
Kétségtelen, hogy a BMW hírnevében fontos szerepet játszanak a soros, hathengeres motorok. Münchenben valósággal tökélyre fejlesztették ezt a konstrukciót, így aztán most nem csekély a meglepetés, miszerint a 3.0 literes, benzines erőforrásokat szolid négyhengeresekkel váltják ki a bajorok. Szó sincs rajongókat riogató pletykákról, olyannyira, hogy már el is készült a vadonatúj, 2.0 literes egység, négy hengerrel, közvetlen befecskendezéssel, VALVETRONIC vezérléssel, és Twin Scroll turbóval. A sarokszámok gyakorlatilag hozzák a sorhatos egység kedvező paramétereit: a motor teljesítménye 245 lóerő, és már 1250-es percenkénti fordulaton 350 Nm nyomatékot présel ki magából. Ehhez képest kevesebbet fogyaszt - a BMW 7,9 literes átlagról beszél -, valamint a 189 g/km értékkel sokkal kedvezőbb a káros anyag kibocsátása. Az első modell az X1 lesz, miben az új erőforrás bemutatkozik, és a papírforma alapján igencsak mozgékonynak tűnik az X1 xDrive28, amely manuális váltóval 6,1, nyolcfokozatú automatával pedig 6,5 másodperc alatt érheti el a 100 km/órás tempót. A végsebesség egyaránt 240 km/h. Az N20 kód alatt futó négyhengeres turbómotor az 5-ös sorozatig bezárólag biztosra vehetően meghódítja majd a BMW-palettát, tehát az 1-es, 3-as, 5-ös, X1-es és X3-as modellekben felváltja a selymes járású háromliterest, az pedig a jövő zenéje, hogy a nagyobb presztízsű autókba, például a 7-es sorozatba belekerül-e.