Elölről egyértelmű a Prius-rokonság, amúgy jellege miatt inkább a Versóra emlékeztet a Prius+
Joggal tehető fel a kérdés: miben különbözik a Genfi Autószalonon bemutatkozott Prius+ az év elején az Egyesült Államokban debütált, ránézésre azonos
Prius V-től? Kívülről nézve semmiben, mindkettő 4615x1775x1575 milliméteres, azaz az alap Priusnál 15,5 centiméterrel hosszabb, 3-mal szélesebb és 8,5 cm-rel magasabb is, 2,78 méteres tengelytávjuk 8 centiméter többletet mutat és mellesleg a Versóéval egyező.
Nem várható belső viszály az azonos tengelytávú Verso és Prius+ között, utóbbi ugyanis 17,5 centiméterrel hosszabb
Az Európa számára épített Prius+ és a tengerentúlra szállított V közötti eltérések az utastér padlójában keresendők, ugyanis az amerikai Plus, csomagtér-pincéjébe épített nikkel-fém hidrid akkumulátorai helyett a „plusz” az első ülések alá rejtett lítium-ion cellákat kapott, így csomagterének „alagsorába” külön-külön felhajtható hatodik és hetedik ülőhely kerülhetett. Ezekkel a Prius+ az első hétüléses hibrid lehet - Európában. Noha 5,9 liter/100 kilométeres kombinált fogyasztását dízelmotorral több márka is alulmúlja, károsanyag kibocsátásban mindenképp a Toyotáé az elsőség. A Prius+ az alapváltozathoz hasonlóan néhány kilométerre (azaz a belvárosi dugók átvészelésére) tisztán elektromos, azaz teljesen emissziómentes üzemre is képes, de átlagos széndioxid emissziója motorjának járatásával is mindössze 100 gramm/kilométer körül várható. A jelenlegi állás szerint nincs másik személyautó, ami hét személyt tisztábban utaztatna; igaz a Prius+ jövő nyárra ígért piacra lépéséig elvileg bárki megelőzheti, gyakorlatilag azonban várhatóan nem lesz legyőzője a hibridek terén egyelőre toronymagasan piacvezetőnek számító Toyotának.