Lemeztetővel is itt a 6-os BMW
Kupéként is bemutatkozott az új hatos BMW
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egységesedik a BMW-kínálat megjelenése, a 6-os kupéban egyértelműen felismerhetők az 5-ös és a 7-es jellemvonásai.
Nem komoly meglepetés a hatos Coupé, hiszen Cabriolet verzióját már korábban megismerhettük. A két kocsi gyakorlatilag csak tetejével különbözik. Miként a vászontetős, úgy a „bádogozott” verzió is 75 millimétert nőtt hosszban, és 39-et széltében az elődjéhez mérten, magassága viszont pedig 5 millimétert csökkent. A korábbi, Chris Bangle irányítása alatt készített formánál jóval visszafogottabb az újdonság, a frissebb, 5-ös és 7-es BMW-modellekre emlékeztető karosszériát a márka aktuális formavezére, a holland Adrian van Hooydonk alkotta meg. A most mindössze 2,5 centiméter híján 5 méteres kupé 460 literes csomagtere igazi Gran Turismóhoz, azaz utazóautóhoz illő, utastere természetesen 2+2 üléses, és a külsőhöz hasonlóan a BMW mai modelljeire jellemző kialakítású. A műszerfal óriási TFT-kijelzőjén sok egyéb mellett tolató- és hőkamera képe is megjelenhet, a head-up display pedig háromdimenziós ábrákkal vetíti a szélvédőre az aktuális sebességet, de akár a navigáció üzeneteit is.
A motorpaletta - legalábbis kezdetben - dupla turbós benzineseket kínál, a belépő 640i 3,0 literes, soros hathengerese 320, a nagyobb 650i 4,4 literes V8-asa 407 lóerős. Már a szerényebben motorizált 6-os is 5,4 másodperc alatt gyorsít 100 km/órás tempóra, és ugyanazt a 250 km/órára korlátozott végsebességet tudja, mint a százra 4,9 s alatt felérő 650i. Mindkét egységhez alapáras a 8 fokozatú automataváltó, és akárcsak a 7-esnél, manuális külön kérésre sincs - ha a sofőr óhajtja, a kormány mögé alapáron szerelt fülekkel dirigálhatja az okos nyomatékosztót. A 640i-hez Eco Pro, azaz a motor- és a váltóvezérlést takarékosra hangoló üzemmódot kínáló stop/start-elektronika is jár. A katalógus szerinti kombinált fogyasztási értékek 7,7 és 10,4 l/100 km, a szén-dioxid emissziók 179 és 243 gramm/kilométer. A gyári opciós listán között nem csak prémiumérzetet fokozó (Nappa bőr kárpitozás, kifejezetten a 6-os Coupéhoz hangolt Bang&Olufsen hifi), hanem érdekes technikai kiegészítők is szép számmal sorakoznak, mint például az ezúttal elektromos szervóval könnyített kormánymű változó áttétele, az aktív hátsókerék kormányzás, az adaptív lengéscsillapító és légrugós rendszer, a táblafelismerő elektronika, vagy éppen a parkoló-asszisztens.
Akit elvarázsolt a 6-os Coupé, annak előre láthatólag őszig kell várnia a rendelésig, a vételár küszöbe a kifutó verzió szintjén, azaz kevéssel 20 millió forint felett várható.