Újabb brutális Jaguar Olaszországból
Panzani VintageGT
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Panzani Design embereit nem érdekli a Jaguar vezetőinek a véleménye, akik legyintettek a Bertone B99 terveire. Ők fogtak egy S-Type limuzint, és bizony nekiestek. Íme, az eredmény: a VintageGT.
Az 1970-es években, amikor fénykorát élte az európai túraautó versenyzés, a Jaguar sem maradt ki a buliból, és több versenyautóval is képviseltette magát a különféle mezőnyökben, mind gyárilag, mind privát csapatokon keresztül. Az E-Type, az XJ és az XJS egyaránt repesztett a pályákon, például a többszörös Le Mans-i győztes Derek Bell is gyilkolt XJ kupéból kitenyésztett vadmacskát, és biztosra vesszük, a Panzani Design emberei is ebből a korszakból merítettek ihletet. Az olasz tuningműhely egy Jaguar S-Type R karosszériát szabdalt szét a VintageGT megalkotása céljából. Mivel a sportfutómű rövidebb rugói közelebb engedték a kocsiszekrényt a talajhoz, a 20 colos felnik miatt drasztikusan ki kellett szélesíteni a kerékjárati íveket. Az első lökhárító szépnek és harmonikusnak éppen nem mondható, de az XKR kupéról átmentett kopoltyúk a sárvédőkön már megjárják.
A hátsó lökhárító a kukában végezte, helyette diffúzort és szimpla, kerek lámpákat kapott a Jag, a kipufogók pedig középen kerültek kivezetésre. A gépháztető, a légterelővel kombinált csomagtartó fedél, és a két apró visszapillantó szénszálas műanyagból készült, míg a karosszéria a mostanság tomboló divat áldozata: matt felületű. Az utastérben steppelt bőrülések és szénszálas dekorációk virítanak, a többi burkolat Alcantara, a légzsákos kormány helyét kisebb sportvolán vette át - lufi nélkül. Arról sajnos nem szól a Panzani közleménye, hogy a 4,2 literes, kompresszoros V8-ashoz hozzányúltak-e, vagy maradt a gyári 400 lóerő.