Akio Toyoda, a Toyota Motor Company elnöke szerint nagyon fontos feladatot végez majd a Microsoft és az újonnan alapított Toyota Media Service
A Toyota szerint a jövő a fejlett, ugyanakkor megfizethető telematikai szolgáltatásokban rejlik, és ennek érdekében a japán autógyártó óriásvállalat megállapodást kötött a Microsoft informatikai céggel. Ennek eredményeként közösen dolgozzák ki a 2015-ben indítani tervezett, Windows Azure technológiai alapokra épített rendszer, egy úgynevezett cloud (felhő) platform részletmegoldásait, melyben az adatokat nem helyi, hanem központi szerveren tárolják, és interneten keresztül lehet hozzájuk férni. A fejlesztés érdekében a Toyota új leányvállalatot hozott létre Toyota Media Service néven, és ebbe a két vállalat első lépésként mintegy 8 millió eurónak megfelelő összeget invesztált. A cél olyan globális telematikai rendszerek létrehozása, amelyben a telekommunikációs lehetőségek, például a mobilhálózatok nyújtotta lehetőségek a lehető legszélesebb körben kiaknázhatók, segítve ezzel az elektromos, illetve hibrid járművek tulajdonosait. A Toyotánál zajló kísérleti projekt neve Toyota Smart Center, és ennek keretében rendkívül érdekes dolgokat vizsgálnak a mérnökök. Konkrét példa, hogy az autó kapcsolatot tud létesíteni a felhasználó lakhelyével, az elektromos hálózattal, és egy mobiltelefon - mai köznyelven okostelefon - segítségével a vezető előre kalkulálhatná az útvonalat, vagy éppen időzíthetné a töltést.