A nagy utazó? Toyota Avensis teszt

Toyota Avensis 2.0 D-4D Travel Edition teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Belépő turbódízelével és "utazós", kedvezményes ellátmányával járt nálunk a középkategóriás Toyota. Akinek ez a verzió kell annak nyerő, varia azonban nincs!


Travel Edition – így hívják az Avensis tavaly kínálatba került különleges verzióját, mely egyszerre kíván gazdag ellátmánnyal és kedvezményes árral hódítani. Csaknem az összes motorral kínálják, mi a minden bizonnyal a legtöbb középkategóriás vásárlót érdeklő, belépő turbódízellel próbáltuk.
Természetesen a gazdag, kedvezményes áron kínált felszereléscsomag csak hab a tortán, az Avensisnek amúgy is bőven akad csábereje. A középkategóriában ma már nagynak aligha számító, 4,7 méter hosszú négyajtós utastere kellően tágas. Ülési – főkét elöl – feltűnően méretesek és kényelmesek. Hátul sem rossz ülni, főként, hogy a sík padlójú lábtér és a kellően széles, alig hangsúlyosan formázott hátsó ülés akár három felnőttet is gond nélkül elbír. A kidolgozás minősége első rangú, rossz úton is teljesen csendben van az anyagminőségével is korrekt, de különlegességeket azért nem mutató utastér. Ilyenre persze nincs is sok szükség, minden részletből sugárzik a korrektség, a kesztyűtartó és a sofőr bal térdéhez szerelt apró fedeles rekesz egyaránt flokkolt, azaz az oda tett cuccok zörgésmentesek. Az ajtózsebek is puhább műanyaggal béleltek, így azokban sem csúszkál minden ide-oda. Igaz, erre csak elöl lenne lehetőség, a hátsó ugyanis mindössze egy palacktartó, melybe az elsőhöz hasonlóan fél literes flaska fér.
Négyajtós karosszériával komoly csomagtér-trükköket nemigen lehet alkotni – a Toyota sem tesz ilyet. Az alapesetben 509 literes üreg a hátsó ülés 2/1 arányú támladöntésével bővíthető, az ülés így lépcsőt alkot az amúgy is meglehetősen szűk utas-/csomagtéri átjáróban, itt bizony csak kisebb pakkok, lapra szerelt bútorok férnek el. Jó pont viszont, hogy van síalagút, így négy fős síeléseknél mindenki kényelmesen ülhet még a sílécek társaságában is.
Aki ismeri az Avensis motorpalettáját, az bizony tudhatja, hogy a tesztautót is hajtó 126 lóerős 2,0 literes turbódízel a kínálat legkisebb teljesítményű egysége. Nyomatéka azonban az összes benzinesénél komolyabb, 310 Newtonmétere 1800-2400 1/perc között élvezhető, így aztán menetdinamikája is elismerésre méltó. Az alap gázolajos 9,7 másodperc alatt gyorsít 100 km/órás tempóra és akár 200 km/órás végsebességet adhat. Mindeközben kombinált fogyasztási értéke 5,4 l/100 km, kilométerenkénti szén-dioxid emissziója 141 gramm/kilométer. Nem csak paramétereivel, karakterisztikájával, járáskultúrájával is megnyerő a D-4D. Alapjárata halk, csupán minimális rezonanciájú. Nyomatékleadása nagyon egyenletes, akár már 1200 1/perctől terhelhető, így passzol hozzá a meglehetősen hosszúra áttételezett, az autópályás 130 km/órás tempónál, hatodik fokozatban 2400 1/perc alatti főtengelyfordulatot adó váltómű.

Noha az Avensis minden kezelőszerve (kuplung, fék, váltó) precíz szerkezet, kivétel nélkül kissé hosszú úton járnak, így a vezetés, főként városban, kissé munkásnak érezhető, főként, hogy rossz úton a futómű is a kelleténél többet mozgatja a karosszériát. Jó úton vagy autópályán, azonban nagyon elemében van és a Travel Edition felszerelésnévhez hűen, kiválóan utaztat. Zajszigetelése kimagaslóan jó, egyenesfutása hibátlan és még étvágya is visszafogott, tesztátlagunk mindössze 2 deciliterrel volt a gyári érték felett, azaz 5,6 l/100 km értéket mértünk, országúton nem kunszt 5 l alatti értéket elérni és némi óvatossággal városban is ki lehet jönni 6 literből.
Miként a cikk elején említettük a listaárához mérten 200 ezer forintos kedvezménnyel mért Travel Edition alapellátmánya csak hab az Avensishez, ám erre kétségtelenül szükség is van. Ugyanis hiába kiváló és elődjénél karakteresebb modell a harmadik generációs Avensis, még mindig nem elég extravagáns ahhoz, hogy pusztán létével tömegeket vonzzon magához.
A Sol ellátmányhoz mérten mindössze 245 ezer forint felárért, azaz a 2.0 D-4D motorral akciósan 7 540 000 forintért kínált, sok egyéb mellett érintőképernyős navigációt, tolatókamerát és 16 colos könnyűfém felniket adó Travel Edition csomag azonban valóban sokakat megnyerhet, hiszen ilyen dinamikus, erőteljes dízellel és ehhez hasonlóan gazdagon (az említetteken túl temérdek más mellett 2 zónás légkondival, 7 légzsákkal, ESP-vel, Bluetooth-kihangosítóval és távirányítós, MP3-olvasós, USB-csatlakozós audiorendszerrel is) felszerelt középkategóriás nincs sok a piacon. Ám meg kell jegyezni, hogy az Avensis akciós ajánlatával sem egyedülálló ajánlat s aki esetleg szeretné maga specifikálni autóját, például az utazós konfigurációhoz tempomatot vagy elektrokróm belső tükröt is áhítana, az könnyen más márkához csábulhat, ugyanis a Toyota ma is köti magát a csakis csomagokkal felépíthető ellátmányhoz. Ára pedig csak neves, német vagy japán konkurenseihez mérten kedvező, a koreaiak vagy a franciák bizony alá ajánlanak.
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Teljesítmény:
93 kW (126 LE) 3600 1/min-nél
Nyomaték:
310 Nm 1800-2400 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,7 s
Végsebesség:
200 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,4 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4695 mm
Szélesség:
1810 mm
Magasság:
1480 mm
Saját tömeg:
1545 kg
Össztömeg:
2100 kg
Tengelytáv:
2700 mm
Karosszéria-kivitel:
limuzin
Csomagtér:
509 l
Motor és váltó
Motor:
Dízel üzemű
Motorosztály:
EURO 5
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
mechanikus - 6 fokozatú
Nyomaték:
310 Nm 1800-2400 1/min-nél
Teljesítmény:
93 kW (126 LE) 3600 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
200 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,7 s
CO2-kibocsátás:
141 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,4 l/100km
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?