Megfejtették a Red Bull-titkot
Miért jobb az időmérőn a Red Bull?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyszerű, de annál leleményesebb húzással ver agyon mindenkit a Red Bull az időmérőn.
Ennek egyik magyarázata az lehet, hogy az idén bevezetett állítható hátsó szárny adta lehetőségeket a Red Bull jobban használja ki, mint az ellenfelek. Az autó aerodinamikája úgy van kialakítva, hogy a hátsó szárny felső eleme meredekebb szögben áll (nagyobb leszorítóerő ébred rajta), ezért amikor a versenyző azt vízszintes állapotban állítja, sokkal nagyobb légellenállást veszít az autó, mint az ellenfelek, így nagyobb végsebességet tud elérni.
Az időmérőn a versenyzők a pálya bármely szakaszában állíthatják a hátsó szárnyat, a versenyen azonban csak az előzési zónában, ott is csak akkor, ha egy másodpercnél közelebb vannak az előttük haladóhoz.
A versenyen tehát a Red Bull meredekebb hátsó szárnya nem jelent előnyt, sőt a nagyobb légellenállás miatt kisebb az autó végsebessége, mint például a McLarené. A Kínai Nagydíjon például az első szektor végsebességét tekintve volt a legnagyobb különbség. Itt a McLaren 291 km/h-t tudott, míg a Red Bull csak 273-at. Ez a magyarázata annak, hogy az időmérőn meglévő előnyét miért nem tudja a Red Bull a versenyre is átültetni.
Ennek a trükknek az eljátszásához azonban nagyon jó karosszériára van szükség, hiszen ahogyan azt a Red Bullok teljesítményén láthattuk, az alacsonyabb végsebességük ellenére is képesek nyerni, tehát más területen be tudják hozni az itt szerezett hátrányukat. A hátsó szárny trükkje annyira jó, hogy egy Formula–1-es mérnök szerint akár az idei összes pole pozíciót megszerezhetik vele, ha csak az ellenfelek nem találnak ki rá valami ellenszert.