50 éves Ford villanyautó
Történelmi villanyautó a Fordtól
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A XIX. század végén még messze nem volt egyértelmű, hogy az elektromos áram vagy a benzin alkalmasabb-e az automobilok hajtására.
Bő száz évvel ezelőtt, az automobilizmus kezdetekor elektromos árammal és belső égésű, benzines motorral kezdték hajtani az első hintókat. Hamar bebizonyosodott, hogy benzinnel sokkal jobb hatótáv érhető el. Tiszta üzeme miatt azonban sosem merült feledésbe az elektromos hajtás. Manapság az elektromos autó a járműipar leggyorsabban szaporodó teremtménye. Egyre-másra jelennek meg a tanulmányok és a kis sorozatban gyártott típusok, s a gyártók úgy számolnak, hogy a megfelelő infrastruktúra kiépítésétől függően néhány éven belül valódi áttörés érhető el ezen a piacon. Úgy tűnik tehát, hogy már csak karnyújtásnyira vagyunk az elektromos közlekedés nirvánájától.
Egyetlen bökkenő van csupán: az a karnyújtásnyi valahogy mindig karnyújtásnyira marad. Az autós szaksajtó berkein belül terjedő legenda szerint sok évvel ezelőtt egy brit újságíró számon kérte egy, vele egyébként baráti kapcsolatot ápoló autógyári képviselőn, hogy mikor kezdik már forgalmazni az évekkel korábban bemutatott, alternatív hajtású tanulmányautójukat. „Öt évet mondtunk, nem igaz?” – válaszolta a gyártó könnyed hangon, mire az újságíró tiltakozni kezdett: „Igen, de az az öt év már letelt”. „Úgy látom, nem érted” – hangzott a válasz. „A határidő mindig az érdeklődéstől számított öt év.”
Sajnos a Comutát végül nem kezdték gyártani, mint ahogyan az autóipar forradalmian újszerű egyéb tanulmányautóinak többségét sem. Ennek számtalan oka volt: akkoriban még senki nem beszélt globális felmelegedésről, energiaválságról, ráadásul olyan olcsó volt a benzin, hogy senkit sem érdekelt volna egy üggyel-bajjal használható alternatív hajtású autócska. A Comuta és társai mégis fontosak, hiszen a velük való kísérletezés alapozta meg azt a folyamatot, ami ma az autóiparban zajlik. Ha fél évszázada a Ford nem játszik el az elektromos hajtás gondolatával, idén aligha mutathatta volna be a teljes értékű Ford Focus Electric modellt – úgyhogy inkább ne mosolyogjuk meg a régi idők tanulmányautóit, hiszen végül is megvalósultak, csak éppen más formában.
forrás: ECO Hírügynökség
Ahhoz képest,hogy csak 4 darab hagyományos akksi hajtotta,egyáltalán nem rossz a 60 km-es hatótáv,pláne ha azt nézzük,mikor készült az autó.