Neves autóversenyzők oktatnak tanulóvezetőket
Így könnyű vezetni tanulni
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kiss Pál Tamás bóját ütött, Walter Csaba kicsúszott, de az autóversenyzők hibájából a tanulóvezetők is okulhattak.
A még jogosítványszerzés előtt álló, majdani sofőrök feladata eleinte nevetségesen egyszerű volt: vizes úton kellett fékezni. Később azonban egyre komolyabb feladatot kellett megoldaniuk a fellocsolt, csúszós úton, amelyben már a versenyzők is a segítségükre voltak.
Számtalan megforgást láthattunk, az egyik körről pedig Kiss Pál Tamás egy bójával az autó alatt tért vissza, ami mutatta, még a versenyzők is hibázhatnak. Hasonlóan járt Walter Csaba is, akinek autója úgy eltolta az orrát, hogy kénytelen volt a bóják között sávot váltani.
A Cselekvések évtizede kampányt már jó ideje próbálják beharangozni, de eddig azon kívül, hogy aláírt táblák mellett pózoltak az autóversenyzők, nem sok minden történt. A hivatalos program május 11-én indult és 2011-től 2020-ig tart. Célja, hogy egy évtized alatt megfelezze a halálos közúti balesetek számát, ami döbbenetesen magas. Magyarországon a nem természetes halálban elhunytak 30%-a a közutakon veszíti életét.
A program nem egy központi elemből áll, hanem inkább több, önszerveződő rendezvényre épít. A Hungaroringen található Vezetéstechnikai Centrum is hasonlóan járt el, ők autóversenyzőket kértek fel, hogy mutassanak mesterfogásokat a következő évtized autósainak. Ha a világot nem is váltották meg, de minden bizonnyal hasznos tapasztalatokkal gyarapodhattak a tanulóvezetők. Elég lesz ugyanis, ha életük során csak egyszer indul meg alattuk az autó, rutinból emlékezni fognak rá, hogyan korrigáltak, amikor a versenyző ült mellettük.