Mechanikus hibridhajtás a svédektől
Lendkerekes KERS-t fejleszt a Volvo
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Williams Forma–1-es csapatának ötletét valósítja meg hamarosan a Volvo, az utcai autóiba épített lendkerekes KERS-szel.
A Volvo is ezt a megoldást választotta, ők azonban utcai autóba akarják beépíteni a lendkerekes KERS-et. Működési elve egyszerű, fékezéskor az autó hátsó kerekei egy akár 60 ezres percenkénti fordulatra is képes lendkereket forgatnak meg. Újrainduláskor ez a lendkerék segít a hátsó kerekek megmozdításában és az autó gyorsításban.
A Volvo szerint a rendszerrel akár 20 százalékos fogyasztáscsökkentés is elérhető, továbbá a KERS-el szerelt négyhengeres autók a hathengereseket idézhetik. Természetesen a lendkerékkel sokáig nem lehet tárolni az energiát, így e rendszer leginkább a városi dugókban, a gyors egymás utáni megállásoknál és gyorsításoknál (vagy épp a versenypályán) élvezhető ki. Viszont lényegesen olcsóbb és könnyebb, mint az elektromos hibridhajtás.
Az ígéretek szerint még az idén elkezdik a rendszer tesztelését, a sorozatgyártás pedig egy-két éven belül elindulhat.