Már a McLarené is konyul
Flexibilis szárny a McLarenen
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Belsőkamerás képek leplezték le a McLaren első szárnyát, amely a sebesség függvényében csavarodik.
Első pillantásra akár műszaki hibának is tűnhetett, de mindkét autón hasonlóképpen viselkedett a szárny, így gyanítható, hogy a jelenség szándékos.
A képsorokból arra lehet következtetni, hogy a szárny felső eleme el tud csavarodni. A sebesség növekedésével a menetszél laposabb szögbe fordítja, így kisebb leszorítóerő ébred rajta, de kisebb lesz a szárny légellenállása is, ami miatt nő az autó sebessége.
Kanyarban – a sebesség csökkenésével – újra meredekebb szögbe áll a szárny, amin így a kanyar bevételéhez szükséges nagyobb leszorítóerő ébred.
Ezzel gyakorlatilag a McLaren is flexibilis szárnyat alkalmaz. Ez elvileg tilos a Forma–1-ben, ám a szabály csak arra vonatkozik, hogy a mérés során milyen terhelés mellett mennyit deformálódhat a szárny. Ezt minden verseny elején ellenőrzik és mivel a McLarenek rajtengedélyt kaptak, így a szárnyuk is szabályosnak minősült.
Az új első szárny Valenciában nem sok sikert hozott a csapatnak, hiszen Lewis Hamilton negyedik, Jenson Button pedig az elromlott KERS miatt csak hatodik lett. Igaz, a valenciai városi pálya teljesen egyedi karakterű, így valószínűleg a rendszer igazi vizsgája a Brit Nagydíj lesz július 10-én.