A főnök autója – csúcs Mondeo teszt
Ford Mondeo 2.0 SCTi Powershift Titanium Luxury teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Csúcsmodelljével, 2,0 literes, 240 lóerős, turbós, EcoBoost benzinesével járt nálunk a tavaly megújult Ford Mondeo, jó is volt!
Épp a múlt héten, a Mondeo egyik új konkurense, azaz a Hyundai i40 kapcsán írtam, amióta megjelent a kölni középkategóriás aktuális, tavaly frissített változata, azóta itthon letaszíthatatlan a középkategória eladási trónjáról. A Ford tervezői ráadásul érezhetően beleadtak apait, anyait a ráncfelvarrás során, hogy ez így is maradjon. Megjelent például a divatos és természetesen nem kevésbé hasznos LED-es nappali fény, a kétkuplungos robotváltó, a korábbi, 2,5 literes, öthengeres turbómotor helyét négyhengeres, szintén feltöltős, de közvetlen befecskendezéssel is izmosított 2,0 literes vette át. Noha a vásárlók zöme továbbra is a TDCi turbódízeleket választja, az igazi érdekesség ez az egység, és nyilván ezért, tesztautóból is ilyet kaptunk.
Ez itt a különlegesség, látszik ugyanis kívülről is, főként az extraként felszerelt, 19 colos (iszonyatosan alacsony oldalfalú, 235/40-es abroncsokat viselő) alufelniknek köszönhetően, hogy nem mindennapi Mondeóval van dolgunk, de azért azt senki sem gondolná, hogy ennyire sportos arcot mutat vezetés közben az óriási ötajtós. Nem is a menetdinamika az, ami letaglózó, hanem a kormánymű közvetlensége, gyors reakciója, a futómű elképesztő stabilitása. Ráadásul utóbbihoz és a peres abroncsokhoz mérten a csillapítás is nagyon jó, ilyen felnikkel, ilyen stabilitással, és hagyományos, acél rugókkal igazán bámulatos a Mondeo rugózási kényelme. Magyarán nem csak vaduláshoz, kényelmes utazáshoz is kiváló partner a csúcsmotoros, középkategóriás Ford. Autópályán feltűnően csendesen gurul, 130 km/óránál nem egész 2900/perc a motor percenkénti főtengelyfordulata, miközben a zajcsillapítás valóban elsőrangú (itt 67 dB(A) zajszintet mértünk, összehasonlításul a Mercedes-Benz CLS-ben 66-ot – autópályán tehát igazán nagyautós arcot mutat a városban is csendes, de ott a CLS-től például jobban elmaradó Mondeo).
A komfortos utazásban meghatározó az utastér berendezése is, az árban csaknem a csúcsszintet, komfortban pedig azt képviselő Titanium Luxury kényelmes, bőr bevonatú, hűthető-fűthető első üléseiből több órás utazások után sem igen kívánkozik ki az ember. A méretes székek tartása hibátlan, s a kezelőszervek is ideális közelségbe helyezhetők, a jó fogású kormány igen széles tartományban tologatható. Az első utasok kivétel nélkül megdöbbenve konstatálják, hogy óriási lábterük előtt milyen mély kesztyűtartó rejtőzik, pakolni egyébként a könyöklő rekeszébe és az ajtózsebekbe is bőven lehet. Ötajtós középkategóriásnál sajnos nem egyértelmű, hogy kényelmesen lehet ülni a hátsó sorban is, a Mondeóban viszont igen. Tánctérnyi a lábhely és 180 centiméteres magassággal is jó a fejtér, a csaknem sík padló és az ülésszélesség miatt rövidebb távra akár három utasnak is elviselhető a második sor, s oda három gyerekülés beszíjazása sem kunszt.
Miként a Mondeo alapverziója, a 6 510 000 forinttól kapható Ambiente is korrektül felszerelt (egyebek mellett 7 légzsák, visszagurulásgátlós ESP, légkondicionáló, elektromos első ablakok, távirányítós központi zár, fedélzeti számítógép, kormányról vezérelhető CD-rádió, az e motorral és ötajtós karosszériával 9 935 000 forintért kínált Titanium Luxury már kifejezetten fényűző ellátmányt ad. Ebbe, a kényelem-orientált csúcsverzióba sok egyéb mellett eső- és lámpaszenzor, elektrokróm belső tükör, színes műszerfali kijelző, Xenon fényszóró, bőr kárpitozás, hűthető-fűthető, elektromosan mozgatható első ülés, nagyon profi első-hátsó tolatóradar, kulcs nélküli nyitó- és indítórendszer egyaránt kerül. A hosszas opciós listáról a tesztautóban kipróbálhattuk a kiváló gyári navigációt és a parkolást segédvonalakkal is segítő tolatókamerát, az adaptív, kiválóan működő automata reflektoros első fényszórót, a hasznos holttérfigyelőt és a lanyhatagan jelző sávtartó elektronikát is. A sorozat egyik legfőbb érdekessége, a távolságtartós tempomat a 19 colos felnikkel nem párosítható, ezért a sportos tesztautóba sajnos nem került bele. Pedig a Mondeo lényegét talán pont ez utóbbi emelné ki leginkább: prémiumos tudást, menetdinamikát és komfortot tartogat az alapvetően tömegmodellnek számító és tucatáron kínált, tágas Ford. A vételár így magasnak aligha nevezhető, s a benzinkutaknál fizetendő "díj" sem tragikus, a gyári, 7,7 l/100 km vegyes érték csodás (lenne), a teszten mért, 10,7-es átlag pedig a teljesítményhez mérten még mindig elfogadható.
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1999 cm3
Teljesítmény:
176 kW (239 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
340 Nm 1900-3500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,5 s
Végsebesség:
246 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
7,7 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4800 mm
Szélesség:
1886 mm
Magasság:
1500 mm
Saját tömeg:
1422 kg
Össztömeg:
2110 kg
Tengelytáv:
2850 mm
Karosszéria-kivitel:
ötajtós
Csomagtér:
540-1448 l
Motor és váltó
Motor:
Otto motor
Motorosztály:
EURO 5
Hengerűrtartalom:
1999 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
sequenciális - 6 fokozatú
Nyomaték:
340 Nm 1900-3500 1/min-nél
Teljesítmény:
176 kW (239 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
246 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,5 s
CO2-kibocsátás:
179 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
7,7 l/100km
A régi mondeo st220 226 lóerős volt 240-226=36 nem tudom hogy jön ki! Ráadásul ha a súlyadatokat is figyelembe vesszük nem csodálkozunk azon, hogy az ST220 7.4 mp alatt volt százon, a régi ST220 nem turbó motoros, valószínűleg ezért fogyaszt többet. Szerintem az SCTI-el nem érdemes leállni versenyezni a régi ST220-al, mert az illető pórul járhat! Egyébként a többi stimmel!
kedves Joya!
Nyilván többen vesznek focus-t mint c4-est mivel mégis csak egy német autóról van szó.
És ha a szívedre teszed a kezed + még az eszedre is hallgatsz te is inkább ford-ot vennél mint citroen-t.
Vissza térve a Mondeo-ra, a saját kategóriájában csak a Passat illetve az Insignia(Vectra) jöhet szóba mint méltó ellenfél. És ha már kiad az ember kb 10millió-t (csak) egy középkategóriás autóért akkor persze, hogy nem egy laguna-t vagy egy c5-öst fog venni.
Ja magyar utak? Azt nem tudom miben befolyásolja a motor élettartalmát, ezt biztos Kölnben meg tudják magyarázni de ,hogy a magyar utakra a Fordnak van a legjobb futóműve az is biztos.
Egy szónak is 100 a vége: MADE IN GERMANY!!!
[i]illetve a Citroen Ford közös gyermekére a Focusra igaz.Gépészetileg egyformák a c4-el.[/i]
Tessék? Valamiről lemaradtunk?
Mi köze a Focusnak a Citroenhez? szerintem neked fals információid vannak, a Focusnak az S40-hez és a Mazdákhoz több köze van, ha már a márkák közös platformjait vizsgáljuk.
Az igaz, hogy a Ford vásárol a PSA-tól dízel aggregátokat, de ennyi és nem több.
A Mondeo egyáltalán nem drága, ezért a műszaki tartalomért ennyit kérnek a többiek is, és ezt a technikai szintet nem is nagyon lehet odaadni olcsóbban.
Ellenben érdekelne, hogy mire alapozod azt az állításod, hogy a Mondeok olyan sokat megállnának. De ha lehet ne arra, hogy a barátod nagybátyjának a 10 éves Mondeoja is letérdelt…
Ha olyan hatalmas a tapasztalatod, akkor nyilván azt is tudod, hogy az OMW nem kénezi már egy ideje az üzemanyagot, a MOL viszont csak tavalytól állt át teljes egészében.
Az üzemanyagok minőségét, összetételét szabványok írják elő. Elvileg a magyar gázolaj sem rosszabb mint az osztrák, maximum akkor, ha “rontják” a kereskedők.
Nekem nincs akkora tapasztalatom mint neked, én csak Szlovéniában, Horvátországban, Olaszországban, Ausztriában és Németországban tankoltam eddig, többnyire benzint, de semmi különöset nem vettem észre. Szlovénoknál 2 hete 1,27€ volt a 100-as oktánszámú benzin. Na azt észrevette az Astra is. De ezen kívül semmi! 🙂
-Nem megy jobban, -Nem indul jobban, -Nem eszik kevesebbet.
A Mondeo nagyon drága és sajnos nem megbizható.Ez inkább a gázolajosra igaz,illetve a Citroen Ford közös gyermekére a Focusra igaz.Gépészetileg egyformák a c4-el.Érdekes , hogy a Focust menyivel többen vásárolják mint a Citroen C4 -et.Talán a neve??Vagy valami vélt presztizs??Sok öltönyöst látok feszengeni Focusban.Nagyra becsült ex Fordos kolléga ilyenkor mindig nevet és ugyis megáll kezdetü ezrszer hallot mondatába kezd.Pesze a Ford sokat hivatkozik a magyar utak és üzemanyagok minőségére.Igazuk van kétségtelen.Ennyire rossz gázolajat nem találni sehol se.Csak Omv prémium diesel.Nincs közöm az Ömv hez,csak hatalmas a tapasztalatom /europa szerte/.És csak jó tanács aki vigyázni szeretne a dieselmocira.
lehet hogy csak nekem fura 10 milliót kiadni egy mondeóért 🙂
Kedves Tamás!
Nagyon köszönöm az észrevételt! Javítottam!
Üdvözlettel,
Katona Mátyás
Van egy picike elírás a cikkben,az ,hogy 19000 fordulattól tudja a nyomatékcsúcsot,egy plusz nulla:-).