Kupé a Porsche Panamerából
Újjáéled az orrmotoros Porsche 928
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
V8-as, orrmotoros kupén dolgozik a Porsche - ennyi éppen elegendő, hogy a rajongók az 1977-1995 között ilyen paraméterekkel gyártott 928-as utódját vizionálják.
Porsche orrmotorral? Szentségtörőnek tartjuk, pedig a far- és középmotoros sportgépeiről ismert gyártó nem csak az elmúlt évtizedben az eladási számait megsokszorozó Cayenne szabadidőautóval vagy a négyajtós Panamerával készített ilyet, hanem ott volt a hetvenes években a 924-es és a 928-as is. Míg előbbit sokan a szánalmassággal azonosítottak, utóbbira inkább az elegáns jelzőt aggatták világ életében. Ehhez nyilván jól jött az is, hogy a két orrmotoros közül az egyik soros négyhengeres, 2,0-2,5 literes motorokkal, a másik kizárólag V8-asokkal készült. Ügye nem kell magyarázat, hogy melyik volt az utóbbi?
Noha a kilencvenes évek közepétől visszatért sportkocsijainak klasszikus vonalához a Porsche, az egyelőre a távoli jövőben várható új szupergépüket ismét orrmotorral tervezik. A 928-as utódjának tekinthető, szintén csakis V8-asokkal várható, legalább 500 lóerős teljesítményt ígérő kupé állítólag már a következő generációs Panamera, erőteljesen Bentley-rokonságú padlólemezére épül majd - az évtized második felében és állítólag a 928-as rajongókat csábító, 929-es modellnévvel.
Tovabbi nem említett orrmotorosok az említett idöszakból:
944
944 S2
944 Turbo
968
Nem szentségtörés az orrmotor. Érdemes lett volna a cikkben megjegyezni, hogy a 928-ast megjelenésekor az Év Áutójának választották, pedig sportkocsi nem gyakran kap ilyan elismerést…