350 km/óra felett a Cadillac

Ezer lóerős Cadillac CTS-V a Hennessey-től

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hogy is gondolhatták a gyáriak, hogy 556 lóerő elég a Cadillac CTS-V sportkupéba?


John Hennessey arról ismert tuningos körökben, hogy még a legdurvább amerikai sportkocsik teljesítményét is kevesli általában, ezért rettenetesen felpiszkált motorokat szokott elhelyezni inkább motorterükben. Legutóbb a Cadillac CTS-V Coupe 556 lóerős 6,2 literes V8-asával kapcsolatban merültek fel kételyei, ezért az alapokat megtartva inkább megalkotta a Hennessey Twin Turbo V1000 CTS-V Coupe nevű kreációját: igen, a szám az autó teljesítményére utal, lóerőben kifejezve.
A motor lökettérfogatát hét literre fúrta fel, lecserélte a dugattyúkat és hajtókarokat, a hengerfejeket, beszerelte a Hennessey V1000 vezérműtengelyt, lecserélte az üzemanyag-ellátó rendszert, és két turbóval egészítette ki az egészet. Természetesen mindehhez a motorelektronika átprogramozása, és vadonatúj sportkipufogó beszerelése is elengedhetetlen volt.
A mindössze 12 példányban készülő szuperkupé így mindössze 3,5 másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót álló helyzetből, 10,6 másodperc alatt, 218 km/h-s célvonali sebességgel futja meg a negyedmérföldes távot, és kellően bátor sofőrrel akár 370 km/h-ra is képes.

Ez a teljesítmény persze azonnal lezúzná a gyári kuplungot, így ezen a ponton is módosítani kellett az alapmodell felépítését. Elöl nyolcdugattyús nyergek harapnak a kerámia féktárcsákba, hátul hatdugattyús szerkezet gondoskodik a lassulásról: a rendszer a Brembótól érkezett.
Az autó megjelenése sem maradhatott széria jellegű, ezért megalkották az összes fontos aerodinamikai elemet karbonszálból tartalmazó CarbonAero CTS-V csomagot, míg az utasteret alcantara, bőr és további karbon elemek díszítik. Mivel csak egy tucat készül belőle, és Hennessey szeretne legalább párat megőrizni az utókornak, ezért a vastag pénztárcájú megrendelők egynapos tréningen vesznek részt kötelező jelleggel, hogy ők uralhassák az ezer lóerőt, s ne fordítva...
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?