6200-an élnek a Continental 200 millió eurós hazai beruházásából
A 140 éves Continental Magyarországon
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Magyarországon immár több, mint 200 millió eurót befektetett, idén alapításának 140. évfordulóját ünneplő Continental több, mint 6200 főt foglalkoztat hazánkban.
Gumikerék már az automobilizmus előtt is
A Continental története az automobil megszületésénél korábbra datálódik, azokba az időkbe, amikor a németországi hintóknak és kerékpároknak gumikerekekre volt szükségük, ám az autóipar 125 évvel ezelőtti kezdetekor már a Continental szállította az első automobilok kerekeinek gumiabroncsait is. 1920-ban a német gumiipar jelentős üzemei „Continental Gummi-Werke AG” néven egyesültek, így válhatott a Continental az autóipar fejlődése szempontjából meghatározó Németország kizárólagos gumitermék-beszállítójává.
A Continental folyamatosan növelte gyártáskapacitását és exporthányadát, de igazi nemzetközi terjeszkedését a nyolcvanas években indította el, amikor az amerikai Uniroyal Inc. európai abroncstevékenységének megszerzésével, az észak-amerikai abroncsgyártó General Tire cég átvételével, valamint a portugál Mabor és a cseh Barum többségi részesedésének megvásárlásával a világ egyik legjelentősebb járműtechnológiai beszállítójává fejlődött. Azonban még ekkor sem lépett a nevével összeforrott és működésének első évszázadát meghatározó gumitermék-gyártás területén túlra. A fordulat, amely a Continentalt a járműtechnológia egyik éllovasává emelte, a kilencvenes években vette kezdetét. Első lépésben 1998-ban az ITT Industries Automotive Brake & Chassis (Alfred Teves) területének megvásárlása történt meg, ezzel a Continental a futómű és fékrendszerek fejlesztésének és gyártásának területén szerzett fontos pozíciót. Ezt követte 2001-ben a Temic nemzetközi elektronikai szakvállalat megszerzése a Daimler-konszerntől, majd a Motorola autóelektronikai üzletágának megvásárlásával tevékenységeit 2006-ban többek közt a telematika terén bővítette. A Siemens VDO Automotive átvételével, mely a vállalat történetének eddigi legnagyobb akvizíciója volt, a Continental világviszonylatban is az autóipari beszállítók top-ligájába lépett, ezzel egyidejűleg pedig tovább erősítette piaci pozícióját Európában, Észak Amerikában és Ázsiában.
A valaha kizárólag gumiabroncs-specialistaként számon tartott Continental mára nem csupán a globális járműipar egyik legfontosabb beszállítójává, hanem meghatározó innovátorává is vált. A világon elsőként fejlesztett ki profilabroncsokat autókhoz (1904), levehető kerékpántokat túrakocsikhoz (1908), és első német vállalatként gyártott tömlőnélküli abroncsokat 1943-ban. 1932-től kezdődően csapágyaznak járműmotorokat Continental-lengőfémmel, amely egy speciális lökés- és zajgátló gumi-fém-kompozit. Az elektronikus stabilitás szabályozást (ESC) iránymutató biztonsági rendszerként szintén a Continental jelentette be szabadalmazásra 1995-ben, sorozatgyártását pedig 1998-ban kezdte meg. Ma ESC-vel szerelik fel az újonnan forgalomba helyezett járművek 70 százalékát. A Continental a hibrid-hajtásrendszerekhez szolgáló kulcstechnológiát már 1997-ben portfóliójába vette, és a világon elsőként kezdte meg az autókban alkalmazott lítiumion-telepek sorozatgyártását 2009-ben. A környezetbarát nyomókendők, melyek gyártásánál 70 százalékkal csökken a CO2-kibocsátás, az „Év ötlete 2011“ díjat nyerték el.
Innovációs potenciálját a Continental minden évben számos új találmányi bejelentéssel bizonyítja: 2011-ben az összes vállalati területen előreláthatóan 1100 találmányi bejelentésre kerül sor.
A vállalat újkori fejlődését jól szemlélteti az alkalmazotti létszám emelkedése (az 1990-es 55 ezer főről mára 155 ezerre nőtt a dolgozók száma), amelyhez 2010-ben 26 milliárd eurós globális forgalmi adat tartozik. Mindezek alapján a Continental a világ vezető autóipari beszállítóinak élcsapatába tartozik.
A Continental története az automobil megszületésénél korábbra datálódik, azokba az időkbe, amikor a németországi hintóknak és kerékpároknak gumikerekekre volt szükségük, ám az autóipar 125 évvel ezelőtti kezdetekor már a Continental szállította az első automobilok kerekeinek gumiabroncsait is. 1920-ban a német gumiipar jelentős üzemei „Continental Gummi-Werke AG” néven egyesültek, így válhatott a Continental az autóipar fejlődése szempontjából meghatározó Németország kizárólagos gumitermék-beszállítójává.
A Continental folyamatosan növelte gyártáskapacitását és exporthányadát, de igazi nemzetközi terjeszkedését a nyolcvanas években indította el, amikor az amerikai Uniroyal Inc. európai abroncstevékenységének megszerzésével, az észak-amerikai abroncsgyártó General Tire cég átvételével, valamint a portugál Mabor és a cseh Barum többségi részesedésének megvásárlásával a világ egyik legjelentősebb járműtechnológiai beszállítójává fejlődött. Azonban még ekkor sem lépett a nevével összeforrott és működésének első évszázadát meghatározó gumitermék-gyártás területén túlra. A fordulat, amely a Continentalt a járműtechnológia egyik éllovasává emelte, a kilencvenes években vette kezdetét. Első lépésben 1998-ban az ITT Industries Automotive Brake & Chassis (Alfred Teves) területének megvásárlása történt meg, ezzel a Continental a futómű és fékrendszerek fejlesztésének és gyártásának területén szerzett fontos pozíciót. Ezt követte 2001-ben a Temic nemzetközi elektronikai szakvállalat megszerzése a Daimler-konszerntől, majd a Motorola autóelektronikai üzletágának megvásárlásával tevékenységeit 2006-ban többek közt a telematika terén bővítette. A Siemens VDO Automotive átvételével, mely a vállalat történetének eddigi legnagyobb akvizíciója volt, a Continental világviszonylatban is az autóipari beszállítók top-ligájába lépett, ezzel egyidejűleg pedig tovább erősítette piaci pozícióját Európában, Észak Amerikában és Ázsiában.
A valaha kizárólag gumiabroncs-specialistaként számon tartott Continental mára nem csupán a globális járműipar egyik legfontosabb beszállítójává, hanem meghatározó innovátorává is vált. A világon elsőként fejlesztett ki profilabroncsokat autókhoz (1904), levehető kerékpántokat túrakocsikhoz (1908), és első német vállalatként gyártott tömlőnélküli abroncsokat 1943-ban. 1932-től kezdődően csapágyaznak járműmotorokat Continental-lengőfémmel, amely egy speciális lökés- és zajgátló gumi-fém-kompozit. Az elektronikus stabilitás szabályozást (ESC) iránymutató biztonsági rendszerként szintén a Continental jelentette be szabadalmazásra 1995-ben, sorozatgyártását pedig 1998-ban kezdte meg. Ma ESC-vel szerelik fel az újonnan forgalomba helyezett járművek 70 százalékát. A Continental a hibrid-hajtásrendszerekhez szolgáló kulcstechnológiát már 1997-ben portfóliójába vette, és a világon elsőként kezdte meg az autókban alkalmazott lítiumion-telepek sorozatgyártását 2009-ben. A környezetbarát nyomókendők, melyek gyártásánál 70 százalékkal csökken a CO2-kibocsátás, az „Év ötlete 2011“ díjat nyerték el.
Innovációs potenciálját a Continental minden évben számos új találmányi bejelentéssel bizonyítja: 2011-ben az összes vállalati területen előreláthatóan 1100 találmányi bejelentésre kerül sor.
A vállalat újkori fejlődését jól szemlélteti az alkalmazotti létszám emelkedése (az 1990-es 55 ezer főről mára 155 ezerre nőtt a dolgozók száma), amelyhez 2010-ben 26 milliárd eurós globális forgalmi adat tartozik. Mindezek alapján a Continental a világ vezető autóipari beszállítóinak élcsapatába tartozik.