Értelmes luxus – teszten a Lexus CT 200h
Lexus CT 200h Executive Leather Navigation teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A luxuscikkek mellé általában nehéz észérveket állítani, a Lexus CT 200h esetében azonban nem kunszt.
Nagyon alacsony, Cw=0,28 légellenállási együtthatójú a CT karosszériája. A 17 colos alufelni és a LED-es tompított fényszóró az Executive Leather ellátmány sajátja
Meredek és magas a far, a hátsó lökhárító diffúzoros és nem hiányzik a hátsó ablak fölötti légterelő elem sem. Az alacsony hátsó ablakon aprócska foltot takarít a törlő
„Az első full hybrid kompakt a világon” – tartja a Lexus a CT-ről, s be kell vallani, cáfolhatatlan e kijelentés, ugyanis a Toyotától (nem csak a Priusból, hanem a hasonló méretű Auris HSD-ből is) ismert, ám itt Lexus Hybrid Drive névre hallgató hajtásláncával a CT valóban teljes értékű, azaz full hybrid. Magyarán az 1,8 literes, 99 lóerős Atkinson ciklusú benzinmotorhoz társított 82 lóerős, 207 Newtonméter nyomatékú villanymotor nem csak segít a hajtásban, hanem akár önállóan képes e mutatványra - akár 45 km/órás tempóval, telített akkumulátorok esetén 2 kilométeren keresztül. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy városi dugóban akár egy fél kerület/városrész átautózható benzinégetés nélkül, s a CT nem csupán a leginkább szmog-veszélyes, dugóban csoszogáskor, hanem akár éjszaka, higgadt gurulásnál is képes villanymotorral menni. Ilyenkor aztán teljesen néma, a gyalogosok rendszerint riadtan rezzenek össze, amikor dudaszóra megpillantják, hogy milyen közel jár hozzájuk a CT – amúgy ugyanis nemigen érzékelik. Zajszigetelésből egyébként nem csak kifelé, hanem befelé is rekorder a CT. A járó motornál mért 39 d(B)A zajszintnél jobbat még egyetlen autóban sem mértünk, s menetzajaival is jónak számít a legkisebb Lexus. A motor hangja gyakorlatilag csak padlógázos gyorsításnál hallható - enyhén, a fokozatmentes automata váltó amúgy még az autópályás, 130 km/órás utazótempónál is olyan alacsony fordulatszámot ad, amelynél a belső égésű motor járása észre sem vehető. Nem csak a motor hangja, a Cw=0,28 légellenállási együtthatójú karosszéria szélzaja is minimális – így ami zaj az utastérbe férkőzik, az a kerekektől jön, jól hallható ugyanis az Executive Leather ellátmánnyal járó, méretes, 215/50 R17-es abroncsok gördülése.
Gusztusos a beltér. Bőr kormánykerék-borítás mindegyik CT-hez jár, de az ülések bőrkárpitja csak számos egyéb extrával, csomagban érhető el
Váltókar helyett inkább irányváltó kapcsolóról beszélhetünk a középkonzolon. A B-fokozat fokozott motorféket, azaz energia-visszatáplálást ad, a benzinmotor ilyen esetekben áll. Az EV-gomb megnyomására csak erőteljes gyorsításnál vagy a 45 km/órás tempót átlépve indul el az 1,8 literes, Atkinson ciklusú benzinmotor
A nagy felni nem csak a gördülési zajnak, bizonyára a rugózási kényelemnek is kárára van, ugyanis a messzemenően stabil, s a végállásai között nem egész 2,7 kormányfordulatos, ráadásul változó áttételű kormányművel igencsak élvezetes futómű a hazai, azaz rossz utakon – főként hátul – kirázza az utasok lelkét. A Lexusnál azonban nincs mese, aki bőrkárpitra vágyik, az csakis ilyen felnikkel és abroncsokkal kaphat CT-t. Nagyon rosszul persze nem jár, komolyakat nem üt a futómű, ám már a picit hepehupás aszfalton is folyamatosan mozog a karosszéria – és benne az utasok. Tempós kanyarokban aztán lehet élvezkedni, jól tapadnak az abroncsok, alig dől a karosszéria – élményautózáshoz kiváló a CT – már amennyiben motor és kipufogóhang nélkül beszélhetünk ilyesmiről. A gyakorlatban egyébként a 10,3 másodperces álló helyzetből 100 km/órára gyorsítás sem olyan meggyőző, mint papíron, menet közben azonban bármikor lehet számítani a hajtáslánc nyomatéktartalékára – valljuk be, ez voltaképp fontosabb is, mint a lámpától való elindulás.
Elöl tágas, hátul épp elegendő a helykínálat - s nagyjából ilyen jelzőkkel illethető az ülések kényelme is. Családi vitát gerjeszthet, hogy az utasoldali ülés magassága nem állítható. A hátsó ülések alá épített, nikkel-fém hidrid akkumulátorcsomag nem csak a hátsó ülések mellett, az elsők alatt is kapott szellőzőrostélyokat - emiatt a hátul ülők lábfeje korlátozottan tolható csak előre és időnként jól hallható ventilálás hallható az utastérben
Ezek a kapcsolók bizony bármelyik Toyotában lehetnének, ám a CT utasterének prémiumossága így is érezhető
Amennyiben a CT körülírásából a full hybrid jelzőt kipiáltuk, bizonyára a kompakton sem fogunk sokáig vitatkozni, 4,32 méteres hosszával a CT teljes mértékben a mai alsó-középkategóriába sorolható, belterének helykínálatával ugyanakkor nem tartozik a legjobbak közé. A belső szélesség például elöl hajszálnyit, hátul jelentősebben keskenyebb a konkurensekben megszokottnál, hátul emiatt aztán három felnőtt még rövid távra sem ültethető be komolyabb veszekedés nélkül, s a nem túl nagy hátsó ülések miatt bizony négy főnek is inkább csak rövidebb, mint hosszabb távokra ajánlható a CT. Elöl azonban átlagos testalkattal átlagon felül kényelmesek az ülések – így az úri közönség nem fintoroghat, amúgy sem nagyon feltételezhető, hogy a kis Lexus gazdája egynél több emberrel osztozna hosszabb utazáskor a 345 literes csomagtartón. Két utassal pedig bővíthető is a poggyásztér, egy-egy mozdulattal dönthetők síkba az üléstámlák a tér 985 literesre hizlalásához.
Remote touch - így hívják a Lexus kurzormozgatóját, melyen külön gomb az Enter - szerencsésebb lenne egy érintőképernyő, de a prémiumvilágban nem szokás a kijelző taperolása. A középkonzol kerek gombjával a Sport-, illetve az Eco-programok között lehet váltogatni, ilyenkor fordulatszámmérő vagy annak helyén energiafelhasználás-visszajelző jelenik meg vetített műszerfalon
Kormánykerék-elengedés nélkül lapozható a fedélzeti számítógép
Noha a CT prémiumossága az utastér kidolgozásával, bőrkárpitjának illatával még a számos Toyota-kapcsoló ellenére is megkérdőjelezhetetlen, hibrid autóról lévén szó az embereket két kérdés, a fogyasztás és a vételár, azaz összességében a mindig előkerülő költségtényező érdekli leginkább. Nos, kezdjük a fogyasztásnál: a gyári 4,1 l/100 km-es értéket ugyan nem hozta tesztünk, de azért az 5,2 l/100 km-es, teljesen vegyes körülmények között mért érték sem rossz – ez a mai dízeleknek is becsületére válna, s a városi emissziómentes, elektromos autózás legalább akkora élmény, mint amit a turbódízelek lórúgásként megérkező nyomatéka tud jelenteni. Ár szempontjából szintén a gázolajos, hasonló teljesítményű prémiummodelleket célozza meg a Lexus, s büszkén jelentik, hogy az alapáron is 8 (többek közt vezető- és utasoldali térd) légzsákkal, ESP-vel, kulcs nélküli nyitó- és indítórendszerrel, kormányról vezérelhető, MP3-olvasós, USB-csatlakozós, Bluetooth-kihangosítós audiorendszerrel felszerelt Eco névre keresztelt „alapkivitel” ára kedvezőbb, mint a hasonló teljesítményű és ellátmányú konkurenseké. Első pillantásra drasztikusnak tűnik a navigációt és bőr kárpitozást ígérő Executive Leather 10,5 milliós ára, ám itt számos egyéb extra is szerepel, például tempomat, ülésfűtés, a vezető oldalán elektromos ülésállítás, eső- és lámpaszenzor, tolatókamera, és ami a leginkább érdekes: LED-es tompított fényszóró.
Halkan és stabilan fut a CT, változó áttételű kormányművével városban is nagyon könnyen manőverezhető és a szerpentinek kanyarvadászata is komoly élmény
Küszöbmentes a csomagtér teljes szélességű nyílása, a tér belmagassága a kalaptartóig viszonylag alacsony, amúgy tisztességes, bővítése egyszerű
Összességében egyértelmű ítélet hozható: a csakis hibridként, egyetlen hajtáslánccal kapható CT könnyedén magasodhat technikájával és még ár/érték arányával is a prémiummárkák kompaktjaiból verbuvált mezőny élére, ám ennek ellenére kérdéses, hogy a zömében német konkurensektől tud-e vevőket csábítani a japán márka, mely utóbbi érdekében a hibrid hajtáslánc elemeire 5 év/100 000 kilométer garanciát is vállal, ám az elitvilágban fokozottan fontos testre szabhatóság tekintetében bizony vetélytársaival szemben alul marad. Azt a piac dönti majd el, hogy a modern technika vagy a divatozás és a magamutogatás számít e fontosabbnak, de a választ sajnos már a Lexusnál is sejthetik, az első félévben 22 CT 200h talált gazdára, míg Audi A3-ból 185, de még a kifutóban lévő BMW 1-esből is bő másfélszeres mennyiség, azaz 34 példány kelt el.
Ez így van!!!!
Haggyátok, mondom, hogy nem érti:)))))
Ülj bele,próbáld ki a hybridet!(full hybridet)!aztán úgy szálsz ki belőle,mint kis gyerek aki először ült fent a kis-ringisen!Ha nem,amiben kételkednék,akkor végy egy „olcsó” dízelt,és hozzá vastag pénztárcát!(pd egység,porlasztók,turbó,magasnyomású egység,részecske szűrő…stb stb.)Vajon mennyit kell menni egy ilyen dizellel,hogy bejöjjön az ár többlet,ha az esetleges meghibásodásról nem is beszélünk.SOKAT!!Én is tudom hogy jó a disel,most is azt hajtok(avensis 2.0td 90le)de ez még a sima td,ezután hybrid jön!!!ja és a reg adója egységesen 190ezer környékén van!!!
Az USA-ból 6misi környékén behoznak neked egy zsír Camryt,a lexusnak még nem néztem utána!
Sosem felejetem el,amikor először figyeltem fel a hybridek bámulatosságára,amikor egy olasz kempingben a sátor alját szegeltem gugolva és a kavicsok apró zörejére lettem figyelmes úgy tőlem 1,1.5 méterre-és pár másodperc múlva pedig egy Camry lámpa ment el a fejemtől néhány centire!
MAjd befostam!Azóta vagyok szerlmes hybridbe!
Figyelem aki ilyenen gondolkozik,feltétlenül érdeklődjön mióta áll a kereskedésben,mert ez az akkumulátorok betegsége-sok állás rövidebb élettartam!Viszont Kínából már jönnek az ócsó de mégis jó akkuk!
Szóval:NEm kell félni,nem fog fájni!!!
hideg: A zsákutca az te vagy nem a hibridek, aki még 2011-ben is ezzel a beszólással égeti magát arra mást mondani nem lehet.
Lexust az európai ember nem érti!
Még fel kell nőni hozzá!
Fejlettebb társadalmakban, országokban, már kapiskálják:))))
De 10,5-ből Audi A4, BMW3 vagy Mercedes C kombit vehetek. Mind praktikusabb, szebb és nem kell belemennem ebbe a zsákutcába amit hibridnek neveznek.
Ez tetszik. Nem szeretem a 4 ajtós lépcsőshátú modelleket. Ez végre 5 ajtós, praktikus.