Puhány versenyautó a Ferraritól

Ferrari 458 Italia Grand Am

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az utcai Ferrari 458 Italia V8-as motorjának teljesítménye 570 lóerő, amit az Amerikába szánt Grand Am versenyautónál - a szabályok értelmében - 500-ra fojtottak le a mérnökök.


Amerika versenypályáira készül a Ferrari: a Michelotto Automobili közreműködésével már július közepe óta a fioranói pályán tesztelik a 458 Italia GT3 versenyautó alapjain létrehozott Grand Am verziót, amely a tengerentúli sorozatban áll majd rajthoz.
A volánt Maurizio Mediani és Jaime Melo forgatja, de egyáltalán nincs könnyű dolguk, mert az autóban nincs semmiféle elektronikus segédlet, az ABS, a menetstabilizáló és a kipörgésgátló ismeretlen fogalom a tűzpiros gép fedélzetén. A szabályoknak megfelelően, az utcai motorhoz képest visszafogták a 4,5 literes, V8-as teljesítményét (48 mm-es szűkítő, max. 8000 1/min fordulatszám), amely 570 helyett csak 500 lóerős, ennek ellenére a szériamodellnek esélye sem lenne a pályán a Grand Am ellen. Az aerodinamikai tulajdonságok terén az Észak-Amerikába szánt Ferrari nem annyira kifinomult, mint a hajszál híján Le Mans-i kategóriagyőzelemmel debütáló GT3, ellenben bukócsőrendszere sokkal komolyabb, a tengerentúli előírások miatt.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?