Nyolcmilliós kár egy telefonért. Megéri?
Pillanatok alatt baleset történhet, ha nem a vezetésre figyelünk!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Vezetés közben elég néhány másodpercre nem az útra figyelni, és máris katasztrófa adódhat.
Naponta több száz baleset történik, sokuk egész súlyos, ha azonban valaki a közelünkből részese egynek, mégis meglepődve konstatáljuk: ez is benne van az autózás paklijában. Múlt héten egyik kolléganőnk nem ért be időben az irodába, utólag azt mondhatjuk, piszok mázlija volt, hogy autójának csupán az orrát találta el az a toyota yarisos sofőr, aki vezetés közben a földre esett telefonjáért hajolt, s előbb egy Ford Mondeo oldalát szántotta végig - ami ettől meg is pördült, majd az árokban végezte, majd kolléganőnk autójának és egy irányjelző táblának is csapódott. A Yarisban és a Mondeóban légzsákok is nyíltak, utóbbiból kiszakadt a hátsó futómű, ezen autókhoz autószállítót is kellett hívni, lemezkáraik is jelentősek - biztosan totálkárosak.
Kolléganőnk Kia Riója csak enyhébben sérült, a fényszórók lábai biztosan törtek, a lökhárító biztosan kuka, a gépháztető talán javítható, de van kár alatta is, a klímahűtő és a hidraulikus kormányrásegítő is elszállt. Mégis mindannyian azt mondjuk, milyen jó, hogy nem egy méterrel hátrébb, a vezetőoldali ajtónál csapódott be a Yaris - hiszen hiába 4 Euro NCAP csillagos már ez a Rio is, oldalvédelme azért nem a legacélosabb. Az autók állapotát elnézve egyébként nyugtázhatjuk, az 5 Euro NCAP csillagos Mondeo és a 4 csillagos első Yaris az életben is megállta helyét - utóbbiban a nyíló légzsák ugyan orrvérzést okozott, de 20 éve ilyen baleset esetén még bizonyára rohamkocsira lett volna szükség. Azonban az anyagi kár szolid becsléssel (Ford Mondeo: 6; Toyota Yaris: 1,5; Kia Rio - javítás: fél millió forint) is 8 millió forintra tehető, csupán azért mert egy autós ahelyett, hogy félrehúzódott volna felvenni a lesett telefont (vagy bármi mást), menet közben kezdett el azért tornászni - nyilván nem az enyhén kanyarodó utat nézte, s hajlongás közben a kormányon is mozdíthatott. Ennyi bőven elég volt ahhoz, hogy megtörténjen a kisebb katasztrófa, autója értékének bő ötszörösébe került a mutatvány - amit aztán a biztosítás elve, azaz a kockázatmegosztás alapján elenyésző mértékben fizet ő.
Vajon végiggondolta, hogy a csupán 50 km/órás tempóval haladó autós másodpercenként közel 14 métert tesz meg? Bizonyára nem, s azt sem mérlegelte, hogy egy megállás neki legfeljebb fél percet vett volna el életéből, most pedig ugrott egy délelőttje, de a mozgásképtelenné vált járgány miatt inkább az egész napja, s az autó javíttatása nyilván ennél több munkaidejét veszi majd el, s nem csak neki, két másik autósnak is - akik jelen esetben még boldogak lehetnek, volt egy kis sokk, de voltaképp komoly személyi sérülés nincs, a biztosító pedig majd nyilván fizet. Majd nyilván jönnek még nyűgök, vajon mennyit ad a biztosító, mennyivel csökken az autó értéke, mennyire lesz macerás a javítás, stb, de mégis szerencsésnek mondható a szerencsétlen eset.
Azért Yarist a férfiak igen elenyésző része vezet, matematikailag nagy esélyes hogy nő ült benne, persze nem garantált 😀
Nem,igaza van,én zavarodtam bele és voltam figyelmetlen,sehol nem volt említve a hibás sofőr neme.
Kedves Tamás!
Lehet, figyelmetlenül olvastam a cikket, de nem látom sehol leírva azt, hogy a vétkes autót NŐ vezette volna.
Így is mondhatjuk,hogy szerencsés eset volt,lehetett volna akár komolyabb baj is.De azért a Yarisos hölgy megérdemelt volna egy fülest.Tudom,nem ez a módja,de lehetett volna a szerencsétlen áldozat Trabival vagy kis polszkival és máris nagyobb a baj.,És egyébként mit akart a telefonnal vezetés közben?Csak nem használni?