Nem elég erős a Bugatti Galibier?
Hamarosan eldől a négyajtós Bugatti sorsa
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Volkswagen vezetése pár héten belül dönt a Bugatti Galibier sorozatgyártásáról.
Már csak pár hete van a Volkswagen vezetőségének arra, hogy eldöntse, megadják-e a zöld utat a négyajtós, szupergyors Bugatti Galibier limuzin gyártásának. Az autót két évvel ezelőtt mutatták be, és azóta is úgy tartják, hogy ez követheti a Veyront a VW által feltámasztott márka kínálatában. Ha a főnökök rábólintanak, az első vevők már 2013 tavaszán átvehetnék az első Galibier-ket.
A Bugatti-vezér Wolfgang Dürheimer nyilatkozata szerint mérnökeik már hónapok óta a típus sorozatgyártásának megvalósításán dolgoznak. Egyedi padlólemezt és futóművet építenek, de a motor a Veyronból származó W16-os lenne, igaz, négy helyett csak két turbóval, és a sportkocsi nyolcsebességes váltójával.
A Veyron és a klasszikus Atlantic kupé vonalait kombináló Galibier-t eredetileg 900 lóerővel képzelték el, de Dürheimer szerint inkább négyszámjegyű teljesítményre lenne szükség, és az egyik leggyorsabb autónak kell lennie az utakon. Ennek megfelelően három másodperc alatti 0-100 km/h-s gyorsulásra, és 390-400 km/h körüli végsebességre számíthatunk. A vezér azt is utasításba adta, hogy növelni kell az utastér méretét, mivel az 5,4 méteres hosszhoz képest szűkösnek találta a hátsó lábteret.
Még nem tudni, hogy hány darab Galibiert állítanak majd kerekekre, ötszáz-ezerötszáz autóról lehet hallani, melyet körülbelül öt-hat év alatt gyártanának le. A Bugatti szerint jó részük Veyron-tulajdonosoknál köthet ki, hiszen ki más bírná megfizetni az egyelőre titkos, de óvatos becslések szerint is legalább 1,3-1,7 millió eurós vételárat.