Nukleáris támadás a Citroëntől
Citroën Tubik - űrkorszaki egyterű
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Sajátos, jövőbe mutató egyterűt mutat Frankfurtban a Citroën. A Tube utastere 9 üléses, vezetője egy részecskegyorsító nevű kapszulában ül.
A 4800 mm hosszú, 2080 mm és 2050 mm magas Tubikban kilenc személy utazhat három szabadon variálható üléssorban - a Citroën közleménye és a mellékelt fotók alapján fejedelmi kényelemben. Az üléssorokból kialakítható kanapé, társalgó, továbbá használhatók hagyományos felállásban is, azaz a Tubik lila hangulatvilágítással lounge-szerűvé varázsolható beltere mindig az igényekhez igazítható.
A beszálláshoz a hosszú oldalajtók felfelé nyílnak, míg a sofőrt az ülést, a pedálokat, a kormánykereket és a head-up displayt egy félkör alakú, részecskegyorsítónak nevezett kapszulába rendezték, az indításhoz kulcs vagy jeladó helyett ujjlenyomat-felismerő rendszer azonosítja a vezetőt. Az utasok szórakoztatásáról hatalmas TV-képernyő és surround hifirendszer gondoskodik.
A kicsit túlméretezett, 22 colos felniken álló Tubiknak mind a négy kerekét hajtja a PSA elektro- és dízelmotorból álló Hybrid4 hajtáslánca (ennek részleteit egyelőre nem fejtette ki a Citroën, de minden bizonnyal a Peugeot 3008-ból ismert, 163 lóerős, 2,0 literes HDi turbódízel és 27-37 lóerő közötti teljesítményű, 200 Nm nyomatékú villanymotor lehet). Kényelmes és stabil úttartást ígér a Hydractive felfüggesztés, mely nagy sebességnél a légellenállás csökkentése érdekében süllyeszti a karosszériát.
Hiába csábító csapatszállító a Tubik, a tanulmány túl sok csilivili részletet tartalmaz ahhoz, hogy ebben a formában bízhassunk megjelenésében, de a múltat futurisztikus formában újraértelmező karosszéria érzésünk szerint mind buszlimuzin, mind kisteherautó formájában sikeres lehetne. Ezen ziccert aligha hagyja majd ki a Citroën, a koncepció józanított kiadása minden bizonnyal felváltja majd a mostani, PSA-kapcsolatú C8-ast és Jumpy-t.