Kéthengeres üzemmel spórol a Volkswagen
Henger-lekapcsolás az 1,4-es VW TSI motorokban
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Alacsony és közepes terhelésnél a jövőbeni 1,4-es TSI egységekben már csak két henger hajtja majd a főtengelyt.
2012-től kezdődően a Volkswagen az összes 1,4 literes kettős feltöltésű TSI motorjában bevezeti a fogyasztás csökkentését szolgáló henger-deaktivációs technológiát. A négyhengeres motorban alacsony terhelésnél, 1400 és 4000 1/perces fordulatszám-tartományban csak két henger működik: az Euro6-os motor 100 kilométerenként 0,4 literrel takarékosabb elődjénél, és a VW start-stop elektronikájával kombinálva a csökkenés eléri a 0,6 litert ugyanezen a távon. Különösen városban jönnek jól az újítások, mivel harmadik és negyedik fokozatban száz kilométeren csaknem egy literrel takarékosabb a motor, mint elődje.
Természetesen amennyiben a rendszer úgy érzékeli, hogy nem takarékoskodni, hanem haladni szeretnénk, automatikusan bekapcsolja a maradék két hengert is a motor működésébe.
Azért érdekelne, hogy hogyan is valósul meg ez, a gyakorlatban.