Olcsó Golf-konkurens a Chevy-től
Ötajtós Chevrolet Cruze miniteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Benzin- és dízelmotorral egyaránt kipróbáltuk, mit tud az új, ötajtós Chevrolet Cruze.
4510 milliméteres hosszúságával az ötajtós 8,7 cm-rel rövidebb a limuzinnál. Két különleges opció is rendelhető, az egyik a látványos és sportos WTCC csomag, míg a luxusra fogékony vásárlóknak a Brick Body Kit ajánlható, többek között téglavörös bőrkárpittal
Idestova két év telt a Chevrolet Cruze bemutatkozása óta, és anno meglepetésre lépcsőshátúként debütált a típus. Korábban nekünk is volt hozzá szerencsénk, most azonban megérkezett a kompakt szegmens legfontosabb variánsa, az ötajtós, amelyet az elsők között vezettünk a Horvátországban tartott nemzetközi bemutatón. A karosszérián kívül a motorok is korszerűsödtek, mind az 1,6-os és 1,8-as benzines, mind a 2,0 literes dízel teljesíti az Euro5 normát, és az 1,6-oson kívül automata sebességváltóval egyaránt elérhetők – kötöttséget csak a különféle komfortfokozatok jelentenek.
Egyszerű, mégis dinamikus kisugárzású a farrész. Igazából semmit nem vittek túlzásba, minden részlet a helyén van, de a kompaktoknál ennek így kell lenni, mert avantgárd modellt nagy számban eladni nem lehet
Íme, a lényeg: ötödik ajtó a Chevrolet Cruze hátulján
Motor | 1.6 | 1.8 | 2.0 D |
Teljesítmény | 124 LE | 141 LE | 163 LE |
Nyomaték | 154 Nm | 176 Nm | 360 Nm |
Sebességváltó | 5 fokozatú manuális | 5 fokozatú manuális / 6 fokozatú automata | 6 fokozatú manuális / 6 fokozatú automata |
Gyorsulás - 0-100 km/h | 12,0 s | 10,1 (10,4) s | 8,5 (9,8) s |
Végsebesség | 190 km/h | 200 (195) km/h | 205 (209) km/h |
Vegyes fogyasztás [l/100 km] | 6,6 | 6,6 (7,4) | 5,6 (6,3) |
CO2 [g/km] | 153 | 155 (174) | 147 (167) |
( ): automata sebességváltóval
A két vezérműtengelyes (DOHC), alumínium hengerfejes benzinmotorok változó szívórendszerrel és új vezérléssel eregetnek kevesebb szén-dioxidot, míg a szintén DOHC dízelnél a szervizköltség csökkentéséért lánc váltotta fel a korábbi vezérműszíjat. A gázolajos motor teljesítménye és nyomatéka nagyobb lett – 150 helyett 163 lóerővel mozog a Cruze, míg a 360 Nm forgatónyomaték már alacsony, 1750 1/min fordulatszámtól hadra fogható. A sebességváltók alapáron a benzinesekhez öt-, a dízelhez hatfokozatú manuálisak, míg az alapmotor felett kérhető automata hatgangos. És akkor a titok, ami mostantól már nem az: jövőre vadonatúj fejlesztésű, minden tekintetben korszerű, takarékos, 1,7 literes turbódízellel is kapható lesz a típus, amelytől igen kedvező fogyasztást és károsanyag-kibocsátást várnak a mérnökök.
Jól hangzik a 141 lóerő, de az 1,8-as Cruze egyáltalán nem kirobbanó egyéniség, az átlagot valahogy hozza, de a tempós haladáshoz pörgetni kell a motort, amely nagy zajjal és fogyasztással jelzi, ez nem az ő műfaja. Ellenben a vezethetőség nem rossz, igaz, a futómű nem tud sokat kezdeni az úthibákkal
A bemutatón csakis az erősebb benzinest és a dízelt lehetett kipróbálni, mindkettőt kézi váltóval. Az 1,8 literes, 141 lóerős Cruze nem volt igazán meggyőző, alacsony fordulaton nem brillírozik a motor, csak pörgetve, 4000 1/min fordulat fölött kezd el igazán dolgozni – talán nem volt véletlen, hogy az 1,6-os eleve kimaradt a tesztflottából. Magas fordulaton már a zajszint is jelentős az utastérben, nem beszélve a fogyasztásról. Bár pontos mérésre nem volt lehetőségünk, de lendületesen, szerpentineken autózva 12,2 litert mutatott a fedélzeti számítógép. A futómű hangolása határozottan „németautós”, azaz feszes, rossz úton kissé rázós, a keresztbordákon jókora ütéssel, ám jó minőségű burkolaton komfortos a Cruze haladása, és a kormányzást, illetve az amúgy hosszú áttételezésű váltó kapcsolhatóságát sem érheti különösebb panasz.
Kisebb a csomagtartó, mint a limuzinnál, de jobban pakolható. Berendezését tekintve az utastérben nem változott semmi, ellenben a hátsó fejtér az ötajtósban kedvezőbb
Nagyon szerethető a 2,0 literes dízel, jelenleg ez a Cruze kínálat legjobb erőforrása. Igény szerint automata sebességváltóval is párosítható
- 1.6 LS - 3 646 000 Ft
- 1.6 LS+ - 3 599 000 Ft
- 1.6 LT+ WTCC - 4 579 000 Ft
- 1.8 LT+ - 4 419 000 Ft
- 1.8 LT+ aut. - 4 819 000 Ft
- 1.8 LTZ+ Brick Body Kit - 5 449 000 Ft
- 2.0 D LT+ - 5 395 000 Ft
- 2.0 D LTZ aut. - 5 749 000 Ft
- 2.0 D LTZ+ - 6 154 000 Ft
Az ötajtós Chevrolet Cruze már itthon is kapható, az 1.6 LS+ bevezető ára 3 599 000 forint, kiemelkedő biztonsággal (6 légzsák, ESP, ABS), sok kényelmi tartozékkal, köztük manuális légkondicionálóval, elektromos ablakkal, elektromosan állítható és fűthető külső tükörrel, fedélzeti számítógéppel, CD rádióval. A legolcsóbb 1,8 literes benzines az LT+ felszereléstől, 4 419 000 forinttól rendelhető, míg ugyanezen kivitelben a dízel indulóára 5 395 000 forint. A hazai importőr reményei szerint a válság ellenére nagy érdeklődés övezi majd az akár flották számára is szóba jöhető újdonságot, így még ebben az évben 200 darab Cruze értékesítése a cél.
Nekem olyan érzésem van ezzel az autóval illetően, mintha az előző generációs Astra átmentése lenne. Persze nincs ezzel semmi baj, elvégre az egy jó autó!
Az lenne a jó, ha a Chevrolet megkaphatná az 1.6-os turbó benzines motort. Persze a GM-nek nem célja, hogy házon belüli ellenfelet teremtsen az Opelnak. És az is kérdés, hogy azzal a motorral mennyi lenne az ára.
Nekem nem nagyon tetszik ennek a kocsinak a hátulja. Mintha gyors munkával lecsapták volna a sedan végét, és csak úgy rádobtak volna egy ötödik ajtót. Persze ízlések,éspofonok kérdése. A 4 ajtós sedanok alapból sokkal szebbek általában, és praktikusabbak a nagyobb csomagtartóval. Persze ha valaki egy nagy kockát akar bepakolni, akkor kicsi az ajtó, de egy családi nyaraláshozszükséges sporttáska mennyiséget azért jobb egy sedanba rakni. És azt hiszen ez utóbbi a gyakoribb.
A Chevroletnél (korábban Daewoo) valahogy a sedanok mindig szebbek. Pl. a Daewoo Nexia,és a Lanos is szebb volt 4 ajtósban, és így van ez a Chevrolet Aveonál,Lacettinél,és most a Cruze-nál is.
Persze sok ellenpélda is van. Pl. a Thalia nem szép egy Cliohoz képest,és a C4 sedan is furcsa jószág. De mégegyszer mindom kinek a pap, kinek a papné…..
Valahogyan sejtem,hogy az 1,7 dízel majd az Opelből fog átkerülni a Cruze-ba:-)De nincs ezzel semmi baj.Bevált,takarékos motor,nekem is ilyen van az Astrában.