A legutóbbi Ford Focus RS kifejlesztését vezénylő Jost Capito által vezetett Ford Global Performance Vehicle építette meg a legújabb Ford Focus ST-t, melyből a szokásoktól eltérően ezúttal kombiváltozatot is készítettek.
Meglátjuk, mit szól a piac az erős és méretes, 490-1515 literes poggyászterű kombihoz, mely jövő év elejétől lesz kapható
ST-ként a Focus is olyan hatalmas légbeömlő-nyílást kapott, mint a Fiesta ST tanulmány
A negyven országban piacra kerülő ST nagyméretű hűtőrácsával, hátul középen elhelyezett kipufogójával, körkörös légterelő elemeivel és diffúzorával jóval agresszívabb megjelenésű, mint az alap Focusok. Utasterében Recaro ülések, új pedálok, kormánykerék és váltókar felelősek a sportos hangulatért.
A Focus ST 250 lóerős, 2,0 literes, közvetlen benzinbefecskendezésű turbómotorjának legnagyobb nyomatéka 360 Nm, menetteljesítmény-adatai egyelőre nem ismertek, csak az, hogy a hosszabb végáttétellel készülő hatfokozatú kézi váltónak is köszönhető, hogy a típus fogyasztása mintegy 20 százalékkal kedvezőbb, mint a leváltásra kerülő öthengeres 2,5 literes motoré volt.
Egyelőre kitart amellett a Ford, hogy nem lesz háromajtós verzió a Focusból, így a 250 lóerős Focus ST-ből sem
Változó áttételezésű kormányzás és elektronikus nyomatékszabályzó gondoskodik arról, hogy a teljesítmény az elsőkerék-hajtás ellenére is hatékonyan jusson az útra. A menetstabilizátor háromféle üzemmódban működtethető, ezek egyike teljesen kikapcsolja az elektromos segédletet. Többféle, alulkormányozottságot gátló szerkezetet is beépítettek.
Lecserélt rugóinak és lengéscsillapítóinak köszönhetően az ST 10 mm-rel lejjebb ül, mint a normál Focusok, a hátsó futóműbe pedig erősebb lengőkarokat és merevebb stabilizátorokat építettek be. Alapfelszerelésként 235/40 R18-as Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 gumik kerülnek a 18 colos könnyűfém felnikre.
"
A cég nagyon bízik a Focus ST kombi sikerében, mivel jelenleg nincs a piacon hasonló modell" - nyilatkozta a fejlesztést végző Jost Capito.