Fal állította meg a Volvót
Éles bevetésen a Volvo City Safety rendszere
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kipróbáltuk a Volvo S60 alapáron adott radaros koccanásgátló rendszerét, az autó fékezés nélkül állt meg.
Járt már nálunk a Volvo S60, de most ismét kaptunk egyet: igazi finomság, 1,6 literes, 180 lóerős (azaz T4) benzinmotor, 6 fokozatú dupla kuplungos automata váltó és sportos R-Design csomag - teszt hamarosan, ám minket leginkább biztonsági arzenálja érdekelt.
Az opciós távolságtartós tempomat ma persze már nem nagy kunszt, van például, az amúgy a padlólemezt is adó Ford Mondeóhoz is, ám az S60-asokhoz alapáras a városi koccanásgátló. A szélvédő tetejéhez tett, s az autó orra előtti 10 méteres sávot pásztázó radar állítólag 30 km/óra alatt mindenképp megállítja az autót.
Kecsegtető ajánlat, de ki meri ezt kipróbálni a forgalomban? Még mi sem, ezért aztán kartondobozból építettünk egy falat és kipróbáltuk a rendszert. Működött! 30 km/óráról is gond nélkül, de nagyon hirtelen állt meg az S60. Érthető, hiszen a rendszer fékezés előtt már előtölti a fékeket, hogy az utolsó pillanatban csak teljes erővel össze kelljen szorítani a féktárcsákat. Tökéletes biztonság, hiszen nem gond, ha elbámészkodnánk, ugyanakkor félelmetesen veszélyes is, hozzá ne szokjon bárki, hogy nem kell figyelni!
De azért ti sem mertetek téglafalat rakni elé!