Ingyenes az utazás a BKV villanybuszán

Elektromos buszt tesztel a BKV

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ismét különleges jármű vendégeskedik Budapesten: az alacsony padlós, elektromos cseh autóbuszt szeptember 27. és október 4. között, a 26-os járat vonalán teszteli a BKV. Az utasok is megtehetik, ráadásul ezen ingyen utazhatnak.


Egyelőre sajnos a legtöbb ember számára a kormot eregető, hangos, büdös utasszállítót jelenti az autóbusz. Pedig már jó ideje léteznek, néma és tiszta variánsok - a Mercedes-Benz például 2007-ben kezdte az ilyen tesztbuszainak üzembe állítását, ráadásul azokban hidrogén üzemanyagcella állítja elő az elektromos energiát - a víz elektrolízisének megfordításával, azaz a levegő oxigénjének és a nagynyomású palackokban tárolt hidrogén vízpárává egyesítésével.
A 85 férő-, ebből 19 ülő- és 66 állóhellyel rendelkező, kifejezetten a városi közlekedés környezetbarát kiszolgálására tervezett SOR EBN 10,5 autóbusz hajtása teljesen elektromos. A működéséhez szükséges energiát a padlójába épített 172 kWh-s akkumulátorok tárolják, a vízzel hűtött 3 fázisú, aszinkron villanymotor teljesítménye 120 kW, azaz 163 LE. A gyártó szerint a villanybusz átlagos utasterhelés mellett egy töltéssel 130-160 km megtételére képes. Akkumulátorainak feltöltéséhez lassú töltés esetén 6-8 órára van szükség, míg a nappali gyorstöltővel nem egész egy óra alatt lehet végezni, már amennyiben rendelkezésre áll 250 amperes áramfelvételi lehetőség. A teszt idejére az ELMŰ ingyenesen adott kölcsön töltőoszlopot a BKV Zrt. számára. [kepallojobb=428660]Részint a hátfal mögött tornyosul a 172 kWh-s lítium-ion akkumulátor[/kepallojobb]
A 10,5 méteres, háromajtós jármű nem csak teljesen tiszta, hanem a maiaknál olcsóbb üzemével is csábító, habár a legtöbb vonalon hatótávja már egy műszak alatt is rövid lenne. A 26-os vonalán, azaz az Árpád híd, metróállomás és a margitszigeti, Centenáriumi emlékmű között hétköznaponként 13-20, hétvégén 12-19 óra között lehet találkozni a jövő egyik tömegközlekedési eszközével. A pihenőidőben a kelenföldi garázsban tölt a tesztbusz, ahol a tesztcsapat is mustrálja.
Ahogyan az már megszokott, a tesztbuszon utazás most is ingyenes, a BKV azonban a térítésmentes út fejében az utasok véleményét kéri. A [email protected] e-mail címre küldött levélben, illetve a www.bkv.hu online ügyfélszolgálatán az utasülések számát, elhelyezkedését, az ülések közötti folyosó méretét, a kapaszkodók mennyiségét, valamint a kapaszkodási lehetőséget illetően várnak információkat, de hasonlóan lényeges szempont az utazás során tapasztalt komfortérzet, valamint a jármű megjelenése, esztétikuma is - a BKV ezen véleményekre is kíváncsi.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?