Érdemesebb előre, akár interneten keresztül útitársat, illetve utaztatót választani, mint az út szélén várni a megfelelő partnert
Ahogyan azt az e heti
üzemanyagár-emelés kapcsán és temérdek egyéb alkalommal is írtuk, a meg nem újuló üzemanyagok közül gázzal a legolcsóbb autózni. Villannyal persze még csekélyebbek az üzemanyagköltségek, ám míg egy benzines autót néhány százezer forintból
át lehet alakítani gázüzeművé, egy
villanyautó ma 10 millió forint körül kóstál, megtérülésére pedig mintegy fél millió kilométert lehet kalkulálni a jelenlegi árak alapján.
A költséges, de minden bizonnyal idővel elkerülhetetlen hajtóanyag-váltáson és a "kevesebbet autózáson" túl egyéb módon is lehet csökkenteni az üzemanyagköltségeket, ha az azonos irányba haladók, akár az utcában összebeszélve, akár az interneten keresztül kapcsolatba lépve, egy autóba tömörülnek. Ha csak egy plusz, fizető utast sikerül begyűjteni, máris feleződnek az útiköltségek, ha pedig valaki maga mellé három utazót is be tud szerezni, már negyedelte költségeit.
E szemlélet népszerűsítésére két hazai internetes oldal stábja, az
Oszkar.com telekocsi-rendszer és a
Gázzalmegyek.hu csapata október utolsó napjaiban közös kampány keretében hívja fel a figyelmet, hogy a hagyományos üzemanyagok magas ára ellenére is van lehetőség gazdaságos módon utazni. Három nap alatt három vidéki helyszínen mutatják be a telekocsi-rendszer működését és előnyeit, valamint a gázüzemű járműhasználatban rejlő lehetőségeket.
Már akár mélygarázsba is lehet parkolni gázüzemű autóval, illetve a biztonsági előírások teljesítése esetén nem kell külön kútoszlopra tenni a töltőjét. Október elején enyhültek a gázautózás szabályai Magyarországon
Október 28-án, pénteken 11 órától Pécsett a Pécsváradi úti Agip töltőállomáson, 29-én, szombaton 11 órától Győrben, a Szigethy A.-Táncsics M. utcák sarkán, a Mobil Petrol töltőállomáson, valamint 30-án, vasárnap 10 órától Miskolcon, a Vologda úti Shell töltőállomáson várják az érdeklődőket három-három órán át. Mindegyik helyszínen több, gázüzemre átalakított autót is bemutatnak, és készséggel állnak az érdeklődők rendelkezésére gázüzem, illetve telekocsi témában.
Hogy kézzelfogható bizonyítékot is szolgáltassanak a költségmegtakarításra, a helyszínek között telekocsi-járatokat szerveztek egy speciálisan ez alaklomra dekorált autóval. A telekocsi-rendszer szokása szerint, tényleges fogyasztás alapján, az egy főre jutó költséget kell majd minden utasnak kifizetni, ami az előzetes becslések szerint egyik, az országot átszelő út esetén sem haladja meg a 2000 forintot. Ez az összeg (teljes árú jegyet vásárló felnőtt utas esetén) minden egyéb közlekedési eszközénél kedvezőbb, azaz ismételten bizonyítja azt, amit már magunk is kiszámoltunk,
amennyiben legalább két felnőtt utazik egyszerre, az autó a legolcsóbb közlekedési eszköz.
http://www.gazzalmegyek.hu
itt megtakálható az LPG, CNG, és DG rendszerek leírása
Valahol olvastam van már disel gázos autó is. Jó lenne erről a lehetőségről is többet hallani !! Sokunkat érdekelne manapság.
Én már 1997-ben telekocsival utaztam Kölnbe Ketten voltunk a barátnőmmel a sofőr meg még egy utas. Hát mit mondjak nagyon élveztem és nagyon jól jöttünk ki pedig mindenki idegen volt.
Üdv Mindenkinek!
Lehetséges,hogy Én kivétel vagyok,mert nekem tetszik a “teli autó rendszer”!
Megpróbáltam az ” oszkár.com-ra beregisztrálni,de félórája várok a validációs linkre,amely nem érkezett meg!
11.05.-én 11órakor Orosházáról megyek Budapest Liszt Ferenc repülőtérre,ha valakit érdekel(költség térítés mellett) szívesen felviszek!
Hali
Ez csak ismerősi körökben működhet szerintem, de még ott sem sokáig alkalmazkodnék senkihez hosszú távon. Tényleg csak munkába oda-vissza. Meg ami már elhangzott, nem csak benzin a közlekedés…
Napi ingázáshoz vidékről jó lehet, de azért nem boldog-boldogtalannal. Mondjuk kell hozzá kompromisszumkészség hiszen nem mindenki egyszerre indul, no meg a társaság sem baj ha hasonló összetételű.
Ismerőssel, környékbelivel megosztanám a kocsit, de azért nem mindenkivel. Más mellé is csak akkor ülnék be ha biztonságba érzem magamat.
Lassan eljutunk oda, hogy rájövünk, hogy túl sokba kerül mindenhova autóval közlekedni, ezért kénytelenek vagyunk más megoldások után nézni. Nem baj ez, csak másképp’ kell gondolkodni.
Nekem a gép jelenleg a bringa+vonat kombót dobta ki mint legjobb megoldás, de a telekocsi is szimpatikus.
Ha pedig valaki nem akar fizetni, az utazzon azzal ami szerinte ingyenes…
Én tróger vagyok. Nem azért tartom az autót, hogy más csak üzemanyagköltségbe szálljon bele. Én meg takarítsam, szagoljam az utas szagát, cseréljek gumit, olajat…..stb A héten pl fogtam egy vadat is. Nem beszélve a trafipax, kátyu és egyéb kiszámíthatatlan utazási költségekről. Ezekbe beszállna anyagilag valamelyik utas? Nem………., pedig ezek ám a költségek
Én nem alkalmazkodom senkihez pár száz forintért, ha ezt szeretném akkor arra inkább ott a busz
Az A-ból B-be való eljutás nem csak üzemanyag kérdése sajnos.
Ezeket valószínűleg csak az érti meg, aki autót tart fenn.
fcgg
Combi:
EU-n belül nincs vám, nálunk mégis van reg.adó. De ez csak egy példa a sok közül, MO a kiskapuk országa.
A gáz jelenleg jövedéki adó mentességet élvez 2018-ig. 🙂
Úgyhogy addig bízhatunk a kormányban.Utána nem igazán.
Nos nálunk az ilyen ember szépen jár mondjuk a közel 6 ezer forintos helyijárattal, valamint gyalogolhat a buszmegállótól hazáig.Nem hinném hogy havi 1000 forintot nem tud arra szánni hogy spóroljon 5 ezret, valamint munkahelytől házig fuvarozom.
AMúgy meg mit gondolnak az ilyenek?Hogy mert úgy is arra megyek ingyen elviszem?Ilyen üzemeltetési költségek mellett?
De mondok mást: Mondjuk Veszprém-Miskolc olyan 300km.Ketten megyünk már jobban megéri mint vonattal, vagy busszal.HA jön még egy ember nem au út 1/3 költségét fizettetem ki vele hanem mondjuk az egyéni utazási költségének felét, 2/3-át.Amibe ugye beleszámít a távolsági és a helyi közlekedés.Ha ez nem éri meg neki, meg hogy gyorsabban háztól házig odaér, plusz jó a társaság, ha útközben akar venni valamit még az is belefér, plusz nem kell a sofőrt nyaggatni ha wc-re kell mennie , vagy nyújtózna egyet 🙂
Emlékszem rá, mikor a gázt vezették be mindenhova, mert azzal olcsóbb fűteni mint bármi mással… Nálatok mennyi a gázszámla?:D Olyan déjzsavúú szaga van itt mindennek:D
Azért nem minden magyar ember ilyen,szerencsére. Én hetente kétszer teszem meg a Pécs-Kaposvár utat(egyetem miatt). Mindig 4-5en vagyunk a kocsiban,és osztozunk a benzinköltségen. Gyorsabb is,meg háztól házig viszem őket,nem mint a busz.
A telekocsi gondolata önmagában jó.De tapasztalatból mondom,hogy az utasok mindig úgy vannak vele,hogy minek szálljon be ő is a költségekbe,hiszen én mindenképpen arra megyek.Ha például én autóval járok a munkába,és még lenne 4 másik ember a környékről,biztosan nem akarna fizetni senki,és még én lennék a rohadék,mert miért vagyok sz@arrágó.Ez a magyar mentalitásba nem fér bele sajnos.